וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים באוצר: אין די כסף בקופת האוצר לקיום החלטת העליון על המטפלות; נפעל לבטלה בחקיקה

מוטי בסוק

30.4.2009 / 21:35

הבכירים: ההצעה תיטיב עם העשירים; רשות המסים: נקיים את ההחלטה ככתבה וכלשונה



"בית המשפט העליון נתן לנו יותר משישה חודשים להחליט מה אנחנו עושים. ניישם את החלטת בית המשפט ככתבה וכלשונה, כולל הפריוולגיה שהוא נתן לנו לחוקק חוק חדש או לשנות את החוק הקיים". כך אמר היום ל-TheMarker בכיר ברשות המיסים.



"החלטת בית המשפט העליון התקבלה רק לפני כמה שעות וטרם הספקנו לקיים דיון יסודי בהחלטה", אמר הבכיר. "ניישם אותה ככתבה וכלשונה. בהחלטת בית המשפט יש שתי בשורות חיוביות: היא לא רטרואקטיווית - כלומר לא נצטרך לשלם 15-16 מיליארד שקל על 6 השנים האחרונות; והיא לא חלה על 2009. חמשת השופטים נתנו לנו שהות של כמעט שבעה חודשים, עד מועד ישום החלטתם ב-1 בינואר 2010. נשקול את צעדנו בכובד ראש. יש לנו הרבה אפשרויות, כולל שינוי בחוק החדש וחקיקה חדשה, שתבטל את הצורך שלנו להכיר בהוצאות על מטפלת. נדון ונחליט".



"מוקדם כרגע לומר, כשרק לפני מספר שעות ספורות התבשרנו על החלטת ביהמ"ש העליון", אמרו בכירים באוצר ל-TheMarker. "מדובר בהחלטה רבת משמעות. העלות של הכרה בתשלומים למטפלות נעה בין 2.5 ל-3 מיליארד שקל בשנה. בקופת המדינה אין את הכסף הזה, בוודאי לא בשנה קשה כמו ש-2010 אמורה להיות. מה עוד שהחלטת בית המשפט העליון תיטיב, אם תיושם, בעיקר עם העשירונים העליונים. למדינת ישראל אין יכולת כלכלית לעמוד במהלך כזה. נצטרך לבטל את ההחלטה באמצעות חקיקה, אולי באמצעות חוק ההסדרים".



שר האוצר, יובל שטייניץ, סירב להתיחס להחלטת בית המשפט העליון.



ברשות המיסים ובאוצר הופתעו לשמוע היום על החלטת בית המשפט העליון. הערכות המקודמות היו להחלטה הפוכה. ביום ראשון או שני תתקיים ישיבה של בכירי האוצר בנושא דרכי התגובה להחלטה. בכלל המשתתפים בישיבה יהיו מנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי, ממלאת מקום הממונה על הכנסות המדינה, פרידה ישראלי, מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, ראש אגף תקציבים, רם בלינקוב, היועץ המשפטי של האוצר ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully