וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב חוקרת חשד למסחר לפי מידע פנים במניות שרינג-פלאו ערב המיזוג עם מרק

סוכנויות הידיעות

30.4.2009 / 22:09

כך לדברי מקורבים לחקירה דיווח אתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל"



רשות ני"ע בארה"ב (SEC) פתחה בחקירה חשד למסחר לפי מידע פנים במניות יצרנית התרופות שרינג-פלאו זמן קצר לפני פרסום ההודעה על רכישת החברה על ידי מתחרתה מרק. כך לדברי מקורות המקורבים לחקירה בדיווח באתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



מניית שרינג-פלאו עלתה ב-8% ביום שישי, ה-6 במארס. כעבור שלושה ימים, ביום שני ה-9 במארס, הודיעה מרק על עסקה לרכישת שרינג-פלאו במחיר ששיקף פרמיה של 34% על מחיר הסגירה של מניית שרינג ב-6 במארס.



עם זאת, השגת הרשעות בכתבי אישום בגין מסחר לפי מידע פנים נחשבת למשימה קשה, בשל ריבוי השמועות אודות מיזוגים ורכישות. יתר על כן, הרבעון הראשון של 2009 היה עמוס בפעילות מיזוגים ורכישות במגזר התרופות, ושווי העסקות שעליהן הודיעו חברות במגזר ברבעון הראשון עלה על סך העסקות במגזר בשנת 2008 כולה, לפי חברת המחקר מרג'ר-מרקט.



השווי הכולל של עסקות עליהן הודיעו חברות במגזר התרופות ברבעון הראשון של השנה הגיע ל-166 מיליארד דולר, סכום גדול יותר מפי עשרה מסך העסקות שעליהן הודיעו חברות ברבעון הראשון של שנת 2008, ויותר מסך כל העסקות במגזר בשנה שעברה - אשר הסתכמו ב-114 מיליארד דולר.



בנוסף להודעת מרק על רכישת שרינג-פלאו תמורת 43 מיליארד דולר, היו ברבעון הראשון של השנה שתי עסקות נוספות בהן היו מעורבות חברות שהן בין עשר יצרניות התרופות הגדולות בעולם: פייזר הודיעה על רכישת וויית תמורת 64 מיליארד דולר, ורוש השווייצית רכשה את 44% ממניות חברת הביוטכנולוגיה ג'ננטק שעדיין לא היו בידיה תמורת 47 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully