וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב שפעת החזירים בארה"ב: חיטוי במשרדי סיטי; עובדי הבנק העולמי התבקשו לעבוד מהבית

נמרוד הלפרן

30.4.2009 / 22:25

היועצת הכלכלית הבכירה של אובמה: "חוסר ודאות היא הסיכון הכלכלי הגדול ביותר בשלב זה"



עסקים וארגונים בארה"ב, בהם בנק סיטי והבנק העולמי, נוקטים צעדים להתמודדות עם התפרצות שפעת החזירים בקרב עובדיהם בארה"ב. היועצת הכלכלית של נשיא ארה"ב כבר הזהירה התפרצות השפעת כבר החלה לפגוע בכלכלה האמריקאית.



עובד של הבנק העולמי במטה הבנק בוואשינגטון אובחן כחולה בשפעת החזירים לאחר שנסע למקסיקו במסגרת תפקידו. כך לפי אי-מייל ששלח לעובדי הבנק, הממונה על מחלקת שירותי הבריאות של הבנק העולמי, ברנרד דמיור. כ-80 מעובדי הבנק התבקשו לעבוד מהבית לאחר שבאו במגע עם העובד.



סיטי, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב במונחי נכסים, הודיע אתמול כי עובד באחד ממשרדיו בניו יורק אובחן כסובל משפעת החזירים, אך צפוי להתאושש. בניין המשרדים של הבנק ברובע קווינס בניו יורק עבר חיטוי.



כריסטינה רומר, היועצת הכלכלית של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמרה היום כי חוסר הוודאות סביב התפרצות שפעת החזירים כבר החלה לפגוע בכלכלה האמריקאית, אולם הוסיפה כי עדיין מוקדם יותר להעריך את מלוא השלכותיה.



"הדבר הבסיסי הוא כמה חמורה תהיה ההתפרצות ואנחנו בודקים אם מדובר בשפעת רגילה עם שיעורי תמותה רגילים, או שמדובר במשהו חמור יותר", אמרה רומר, המשמשת כיו"ר מועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן, בנאום היום בקונגרס. "בשלב זה, חוסר הוודאות הוא ככל הנראה הגורם המשפיע הגדול ביותר, בין אם הדבר יגרום לעצבנות רבה יותר בקרב הצרכנים, ובין אם יידרשו צעדים נוספים מצד ממשלות אשר יהיו בהן השלכות כלכליות", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully