וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי דאובר, יו"ר קרן KCPS: "נשקיע בחברות כמו אזורים וטיב טעם"

מאת אתי אפללו

1.5.2009 / 7:56

הקרן היא אחת משתי קרנות מנוף שצפויות לקבל רישיון; בין המשקיעים שמאחוריה: כלל ביטוח, הראל ומנורה



>> אם לא יהיו תקלות, קבוצת KCPS וקבוצתו של גבי טרבלסי יקבלו בימים הקרובים את הרישיון להקמת קרן מנוף, ובכך יצטרפו שתי קרנות נוספות לקרן המנוף בראשית, שכבר החלה לפעול. קבוצת KCPS בראשות יוסי דאובר, לשעבר הממונה על תחום האשראי בבנק הפועלים, מורכבת בעיקר מיוצאי בנק הפועלים לשעבר, שחברו לחברת ההשקעות KCPS של טל קינן. KCPS פעילה יותר בשוקי המניות בעולם, ופחות בשוקי החוב, "אבל כל הדיסציפלינה של השקעה בחוב בדיסטרס (חוב של חברות הנמצאות במצוקה כספית) קיימת. פשוט צריך לאתר את האנשים הנכונים. למשל, אצלנו בקרן יש את גבי לב, שמגיע מהתחום הזה בסיטיבנק", אומר קינן.



"החבירה שלנו ל-KCPS היא בעיקר כדי לקבל את הפלטפורמה הנדרשת. זה לא פשוט להפעיל כזו קרן", אומר דאובר.



לדעת דאובר, ההתאוששות שנרשמה בשווקים ברבעון הראשון של 2009 אינה הופכת את קרנות המנוף למיותרות, והוא מספר כי כבר כעת מגיעות אליהם פניות לא רשמיות מחברות הזקוקות למימון.



השפעה אחת ברורה יש להתאוששות בשוק - הקבוצה מורידה את ציפיות התשואה למשקיעים: "אם בתחילת המכרז קבוצות סולידיות הבטיחו למשקיעים בהן יעד תשואה של 12%-15% והקבוצות הלא צנועות הבטיחו יעד תשואה של 15%-20%, היום, בהתחשב בשינויים בשוק, יעד התשואה שלנו נטו, אחרי דמי ניהול, יהיה 10%-12%, וזה לא יעד שיהיה פשוט להשיג אותו. הרוב יגיע מריבית (כ-7%-8%), בתוספת קיקרים (רווחים מכל מנגנוני האפסייד שתיקח הקרן במסגרת הסדרי החוב, כגון המרת חלק מהחוב למניות, לאופציות או לאג"ח להמרה, א.א)".



מי המשקיעים הגדולים שלכם? "כלל ביטוח היא המשקיע הגדול, וחוץ מזה קיבלנו השקעות גם ממנורה, הראל ואלטשולר שחם".



אילו חברות אתם מחפשים?



"חברות שהן במצוקת אשראי זמנית - שיש להן הנהלה טובה ומודל עסקי נכון. שאם נפרוש להן את החוב, אז יהיה להן תזרים להחזיר אותו והנהלה שתוכל להוביל את החברה לכיוון הנכון".



אתה יכול לתת דוגמאות? "המגזרים שבהם נהיה פעילים הם בעיקר מגזרי הנדל"ן והתעשייה. אם לתת דוגמאות ספציפיות - חברות כמו אזורים, טיב טעם ורבינטקס".



אתה מספר שקיבלתם פניות לא רשמיות - מחברות קטנות או מטייקונים?



"קיבלנו פניות לא מחברות הענק שבכותרות. יש מצוקת אשראי אמיתי אצל חברות בינוניות. אם אנחנו נעזור לחברות של טייקונים, זה יהיה רק בחברות ספציפיות, שאפשר להפריד אותן מהחברה האם".



ראינו שיפור משמעותי בשוק - זה לא הופך את קרנות המנוף למיותרות? "לא. מצבן של חלק מהחברות אכן השתפר, אך יש עדיין חברות טובות שלא יצליחו למחזר את החוב. סך כל הכסף שיהיה בשלוש קרנות המנוף הוא 4.4 מיליארד שקל, ואני מעריך שהאשראי הממוצע שהן ייתנו לחברה יסתכם ב-80-100 מיליון שקל. כלומר, נוכל לעזור לכ-44 חברות. גם היום, לאחר ההתאוששות, יש בשוק הישראלי 44 חברות שזקוקות לעזרה".



מתי תתחילו לבצע עסקות?



"נתחיל לחפש את העסקות החל ממחר, אבל כל עסקה זו תפירה מאוד ספציפית. אני מאמין שנבצע השקעה ראשונה כחודשיים-חודשיים וחצי אחרי קבלת הרישיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully