וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקאי נלחם בחברות האשראי: אישר חוק לשמירה על זכויות צרכני האשראי

סוכנויות הידיעות

1.5.2009 / 9:36

החקיקה החדשה נועדה להגביל את יכולתן של חברות כרטיסי האשראי להעלות ריביות ולהטיל מגבלות אשראי



הקונגרס האמריקאי אישר הלילה הצעת חוק שנועדה להגביל את יכולתן של חברות כרטיסי האשראי להעלות ריביות ולהטיל מגבלות על לקוחותיהן. החוק, המכונה "מגילת הזכויות של צרכני האשראי", אושרה ברוב של 357 מול 70, לאחר שבשבוע שעבר הודיע אובמה על תמיכתו בהצעה.



החקיקה החדשה, שעדיין לא אושרה באופן סופי, צפויה להגביל את יכולתן של חברות כרטיסי האשראי להעלות ריביות על מאזנים קיימים ותאלץ את החברות לנהוג בשקיפות גדולה יותר כלפי לקוחותיהן. על חברות האשראי יהיה לתת התראה של 45 יום לפני העלאת ריבית. כמו כן ייאסר עליהן לתת כרטיסי אשראי למי שעדיין לא מלאו לו 18.



שר האוצר לשעבר של ארה"ב והיועץ הכלכלי הבכיר של הנשיא ברק אובמה, לארי סאמרס, אמר בשבוע שעבר בראיון לרשת NBC כי הממשל מעודד את צרכני ארה"ב לחסוך, אך הדגיש כי הממשל גם יגביל את יכולתן של חברות כרטיסי האשראי להציע לצרכנים הצעות מפתות אשר הם אינם יכולים לעמוד בהן.



חובות כרטיסי האשראי בארה"ב זינקו ב-25% בעשר השנים האחרונות, והגיעו בינואר 2009 ל-963 מיליארד דולר, לפי נתוני הבית הלבן. החוב הממוצע של בתי אב בארה"ב לחברות האשראי עמד בסוף 2008 על 10,679 דולר, לפי נתוני אתר האינטרנט CreditCard.com.



.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully