וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בירידות קלות

שמואל שוסטר

1.5.2009 / 18:13

דאו ג'ונס נחלש ב-0.5%. מאסטרקארד יורדת ב-10% על רקע ירידה חדה ברווחים ברבעון הראשון. וראז צונחת ב-16.5%


המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים קלות. השווקים האמריקאים מפגינים אדישות ביום המסחר האחרון של השבוע בעוד מאסטרקארד צונחת ב-10% על רקע ירידה ברווחיה ומגזר הפיננסים מסחר במגמה חיובית על רקע מכירת חטיבה של סיטי לבנק יפני.

אמש ננעל המסחר במגמה מעורבת: נאסד"ק יורדת ב-0.5% לרמה של 1,708 נקודות, דאו ג’ונס נחלש ב-0.5% לרמה של 8,130 נקודות, ומדד S&P 500 משיל 0.4% לרמה של 869 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עולה ב-0.069% לרמה של 3.19%.

בזירת המקרו צפויים להתפרסם שלל נתונים: במהלך יום המסחר יפרסם משרד התחבורה האמריקאי את נתוני מכירות הרכב לחודש אפריל. על פי תחזיות האנליסטים צפוי גידול במספר המכוניות שנמכרו לרמה של 7.2 מיליון מכוניות. זאת בהשוואה ל-6.9 מיליון מכוניות שנמכרו בחודש מארס.

כמו כן יתפרסם מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שצפוי להישאר ברמה דומה לזו של החודש שעבר. מדד היצרנים של מכון ניהול המלאי בארה"ב צפוי להצביע על עלייה קלה במדד באפריל לעומת חודש מארס. חשיבותו של המדד בכך שהוא מצביע על הכיוון אליו צועד הסקטור התעשייתי בארה"ב.

הבנק הפדרלי צפוי להודיע היום על דחיית פרסומן של התוצאות הסופיות של מבחני העמידות שערך ל-19 מהבנקים הגדולים בארה"ב, זאת על רקע ערעורם של כמה ממנהלי הבנקים הגדולים על התוצאות הראשוניות. השבוע נודע כי לפחות שישה בנקים, ביניהם סיטי ובנק אוף אמריקה, יזדקקו למימון נוסף, לאחר שכשלו, על פי ההערכות, במבחני העמידות.

מטרת מבחני העמידות היא לוודא שברשות המוסדות הפיננסים יש מספיק הון על מנת להמשיך להלוות בתנאי שוק לא אופטימליים. מנהליהם של כמה מהבנקים הגדולים בארה"ב, שנכללו במבחנים, חוששים מכך שתוצאותיהם הסופיות של מבחני העמידות יגרמו לקריסת מניותיהם של כמה מהבנקים הגדולים.

סיטי הודיע היום כי ימכור את חברת הברוקראז' היפאנית, ניקו קורדיאל, כמו גם חלקים מחטיבתו ביפן לבנק סומיטומו מיצוי, הבנק השני בגודלו ביפאן ב-5.56 מיליארד דולר. הצעד נעשה במטרה להגדיל את הונו של הבנק, שלפי ההערכות כשל במבחני העמידות שערך הבנק הפדרלי.

ענקית הנפט האמריקאית שברון דיווחה היום על צניחה של 64% ברווחיה ברבעון הראשון של 2009. זאת, על רקע הירידה החדה במחירי הנפט והגז הטבעי בחודשים האחרונים בשל המשבר הכלכלי העולמי. הרווח הנקי של שברון, חברת הנפט השניה בגודלה בארה"ב, הסתכם ברבעון הראשון ב-1.84 מיליארד דולר, הרווח הנמוך ביותר של החברה זה חמש שנים, לעומת 5.17 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירותיה הרבעוניות של החברה ירדו ל-35 מיליארד דולר, לעומת 65 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008.

סרגון נסחרת על רקע דו"חותיה לרבעון הראשון של 2009. החברה עמדה בתחזיותיה המוקדמות אך דיווחה על ירידה חדה של כ-80% ברווח הנקי ל-200 אלף דולר בלבד, או סנט אחד למניה – בכך פיספסה החברה את תחזיות האנליסטים שצפו רווח נקי של 3 סנט למניה. בשורת ההכנסות רשמה החברה ירידה של כ-7% ל-43.9 מיליון דולר.

מאסטרקארד, חברת כרטיסי האשראי השנייה בגודלה בעולם, נחלשת בכ-10% לאחר שדיווחה על ירידה של 18% ברווחיה ברבעון הראשון של 2009, על רקע הירידה בצריכה הפרטית בארה"ב. הרווח הנקי שרשמה החברה היה 367.2 מיליון דולר, לעומת רווח של 446.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה הרבעוניות הסתכמו ב-1.56 מיליארד דולר, לעומת 1.82 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008.

שמיר אופטיקה נסחרת על רקע מינויו של עמוס נצר לתפקיד מנכ"ל החברה. זאת במקומו של אייל הירדני, אשר הודיע על סיום תפקידו. מינויו של מר נצר ייכנס לתוקף החל מיום 1 ביולי 2009. נצר כיהן כדירקטור חיצוני בשמיר עד ל- 26 באפריל.

עוד בין המניות הישראליות שבולטות במסחר: אורבוטק עולה ב-1.4%; וראז צונחת ב-16.5%; נס טכנולוגיות מאבדת 1.1%; גיוון אימג'ינג יורדת ב-1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully