וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקוות להתאוששות כלכלית הקפיצו את מחיר הנפט ב-4% ל-53.2 דולר

נמרוד הלפרן

1.5.2009 / 22:35

מחיר הנחושת זינק בקרוב ל-50% מתחילת השנה; הזהב ירד שבוע שני ברציפות ל-888 דולר לאונקייה



מחיר הנפט הגולמי עלה זה היום השלישי ברציפות, והשלים עלייה שבועית שנייה ברציפות, על רקע הערכות כי שיאו של המשבר הכלכלי העולמי כבר חלף. מחיר הזהב - אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר - ירד זה היום השני ברציפות, והשלים נפילה שבועית של כמעט 3%. מחיר הנחושת עלה השבוע ב-2.5% בדרכו לזינוק של כמעט 50% מתחילת השנה.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 53.2 דולר לחבית, עלייה של 4.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלה מחירם ב-3.2%. מחיר הנפט עלה בחודש אפריל ב-3%, והשלים בכך עלייה חודשית שלישית ברציפות. מתחילת השנה ועד סוף אפריל, עלה מחיר הנפט ב-15%.



החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו במחיר של 888.2 דולר לאונקייה, ירידה של 0.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בחודש אפריל, ירד מחיר הזהב ב-3.7% - ירידה חודשית שנייה ברציפות.



החוזים על הנחושת למסירה ביולי נסגרו בניו יורק במחיר של 2.101 דולר לליברה, עלייה של 2.6%. בסיכום שבועי עלה מחירם ב-2.5%. מחיר הנחושת זינק ב-11% בחודש אפריל, בהמשך לזינוק של 31% ברבעון הראשון של השנה. מתחילת השנה קפץ מחיר הנחושת בקרוב ל-50%.



מוקדם יותר היום פורסמו בארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - נתוני מקרו כלכליים חיוביים אשר חיזקו את ההערכות כי שיאו של המשבר הכלכלי כבר חלף. מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס עלה באפריל לרמה של 65.1 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008 - לעומת 57.3 במארס. העלייה שרשם המדד היתה חדה מתחזיות הכלכלנים לעליית המדד לרמה של 62 נקודות. המדד נפל בחודש נובמבר לרמה של 55.3 נקודות - שפל של 28 שנים.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: הפעילות במגזר הייצור שוב התכווצה בחודש אפריל, אם כי בשיעור מתון יותר לעומת החודש הקודם. מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור של מכון המחקר ISM עלה באפריל לרמה של 40.1 - רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר - לעומת 36.3 במארס. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים למדד של 39.1. קריאה של המדד מתחת לרמה של 50 מצביעה על התכווצות בפעילות במגזר, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות. המדד נמצא מתחת לרמה של 50 מזה 15 חודשים ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully