וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המים: להטיל על הצרכן הביתי "היטל בצורת"

עמירם כהן

2.5.2009 / 13:51

גובה ההיטל: 30 שקלים למ"ק. הרשות: אם הכנסת לא תאשר את "היטל הבצורת" נאסור לחלוטין השקיית דשאים במגזר הפרטי

רשות המים תתבע מהממשלה כי גובה "היטל הבצורת" שיוטל על הצרכן הביתי יהיה 30 שקל למ"ק. משמעות הדבר היא, שהצרכן הביתי ישלם 30 שקל לכל מ"ק לאחר 15 המ"ק הראשונים שהוא צורך (תעריף ג'). כיום משלם הצרכן הביתי 7.9 שקל לכל מ"ק נוסף. "צרכן ביתי" על פי הגדרה הוא משק בית בן 4 נפשות. דובר הרשות אורי שור מסר בתגובה כי המחסור במים בשנים הקרובות מחייב את הרשות לתבוע "היטל בצורת" גבוה ביותר, שמשמעתו ייקור "תעריף ג'" של הצריכה הביתית במאות אחוזים.

רשות המים הודיעה בסוף השבוע שעבר, כי אם הכנסת לא תאשר את "היטל הבצורת", עליו הכריזה הרשות בתחילת החודש שעבר, היא תאסור לחלוטין השקיית דשאים במגזר הפרטי. להערכת הרשות "היטל הבצורת" הוא המכשיר היעיל ביותר לחיסכון במים במגזר זה.

שור אמר בסוף השבוע כי ברשות מעריכים כי אם ימלא ציבור בעלי הגינות והרשויות המקומיות אחרי הוראות ההשקיה החדשות שקבעה הרשות ניתן יהיה לחסוך עד 50 מיליון מ"ק לשנה. ההנחיות העיקריות כוללות איסור על השקיית גינות פרטיות בהמטרה ובמתזים יותר מפעמיים בשבוע, כל פעם חצי שעה בלבד בתקופה שבין חודש מאי לחודש נובמבר בין השעות 17:00-05:00. כנגד צרכנים שלא ימלאו אחר ההנחיות תשקול הרשות פתיחת תיקים פליליים.

לגבי הגינון הציבורי, כוללות ההנחיות מסגרות של הקצאת מים מופחתת, מחצית מכמות המים שצרכה כל רשות מקומית בשנים קודמות. לרשויות המקומיות שלא יעמדו בהנחיות ובהקצאות תסגור הרשות את הברזים.

  • עוד באותו נושא:
  • רשות המים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully