וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית הבנק המרכזי של בריטניה מ-2007: מגיפת שפעת עשויה למחוק 7% מכלכלת בריטניה

סוכנויות הידיעות

2.5.2009 / 14:55

בבנק העריכו כי הפסדים כבדים של הבנקים כתוצאה ממגיפה עשוים להביא להלאמות בנקים



מגיפת שפעת עשויה למחוק יותר מ-7% מתפוקת כלכלת בריטניה, ולהביא למיתון החריף ביותר מאז שנות ה-20 המוקדמות, כך עולה מחישובי הבנק המרכזי של בריטניה.



התפרצות מגיפה לא רק תגרום לנזק בלתי הפיך לצמיחה הכלכלית בבריטניה, אלא גם להסב הפסדים כבדים לבנקים שעלולים לגרור הלאמות בנקים במדינה. גם קבוצות הביטוח עשויות לספוג מכה אנושה.



הנתונים עולים מהערכה שביצע הבנק המרכזי בטרם פרץ המשבר הכלכלי ב-2007. הבנק ומשרד האוצר ערכו את הסימולציה על רקע החששות מפני התפרצות שפעת העופות.



התחזיות מבוססות על מצב שבו 25% מהאוכלוסיה ידבקו במחלה בשני שלבים של המגיפה – בהתאם להנחות התכנון של משרד הבריאות, שעדיין תקפות. אך הן התבצעו בתקופה שבה מאזני הבנקים היו שמנים במיוחד, כך שייתכן שקנה המידה של הנפילה הועצם.



"ההשפעה המיידית ביותר תהיה חוסר יציבות בשוקים הפיננסיים, כאשר המשקיעים יעריכו מחדש את השלכות המגיפה על הכלכלה. היעדרויות מהעבודה עשויות להשפיע על הפעילות במוסדות פיננסים גדולים ועל ספקי התשתיות. עם הזמן, הפסדי האשראי של הבנקים הבריטים עשויים לגדול עם ההתכווצות בפעילות, הן בבריטניה והן מחוצה לה, שיובילו לקשיים פיננסיים בקרב משקי הבית והחברות. הכנסות הבנקים עשויות ליפול גם כתוצאה מהירידה בנפח ההלוואות והפעילות בשוק הפיננסי".



דובר של הבנק המרכזי אמר יש להתייחס להערכות בזהירות מירבית. "איננו מצפים שהתרחיש יחול בתנאים הקיימים, ולו רק בגלל שהתיקונים בשוק כבר התרחשו". עוד ציין כי תחזיות כאלה אינן אמינות משום שהן מניחות שהמגיפה תהיה חמורה – חמורה בהרבה מהתחזיות הנוכחיות באשר לשפעת החזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully