וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-35 אלף אנשים נהרו לאומהה לשמוע את דבר האורקל וורן באפט

סוכנויות הידיעות

2.5.2009 / 19:42

באפט מאמין כי נגזרי האשראי של ברקשייר על מדדי המניות יהיו רווחיים



עשרות אלפי משקיעים נהרו בסוף השבוע לאומהה, נברסקה, למפגש השנתי של בעלי המניות של ברקשייר התאוויי – ארוע המכונה "וודסטוק של הקפיטליזם". המשיכה הגדולה של האירוע – לראות ולשמוע במו עיניהם מה יש למשקיע האגדי וורן באפט לומר על הכלכלה, על השווקים, ועל חברת האחזקות שלו, ברקשייר התאוויי.



לפי הערכות, כ-35 אלף אנשים הגיעו למפגש השנה – מספר שיא, לאחר שבשנה שעברה הגיעו למפגש כ-32 אלף משקיעים. השנה במיוחד, על רקע אי הוודאות הרבה השוררת בשווקים, רואים משקיעים חשיבות רבה בהזדמנות זו. עם זאת, לא הייתה זו השנה המבריקה ביותר של וורן באפט או של ברקשייר, שמנייתה ירדה ב-31% לאחר כמה הימורים בעייתיים בשווקים.



האווירה, בהתאם, הייתה מעט שונה. המפגש נפתח, כמדי שנה, בסרט מצוייר משעשע, אך הפעם שימש הסרטון להעברת מסרים מרגיעים מצד גירסאות מצויירות של מוצרי החברות שבבעלות ברקשייר. גלידת דיירי קווין הצהירה כי מאזני החברה הבטוחים יסייעו לה לעמוד בכל סופה, למשל. ואם בשנים קודמות היו באפט וסגנו, צ'רלי מאנגר, עונים על שאלות מהקהל, השנה הוחלט כי עיתונאים ינהלו את פאנל השאלות והתשובות, שנמשך כ-5 שעות.



באפט ציין בתחילת פאנל השאלות והתשובות כי לא היה יכול למנוע הורדת דירוג אשראי לברקשייר על ידי חברת מודי'ס, בה מחזיקה ברקשייר 20%. עוד אמר כי הוא מאמין כי בסופו של יום, הנגזרים על מדדי המניות בהם מחזיקה ברקשייר צפויים להיות רווחיים, אך כי אלו שקשורים לאיכות האשראי של אג"ח זבל עשויים להפסיד כספים. נכון לסוף השנה, החזיקה ברקשייר 251 חוזי נגזרים, שצברו הפסדים על הנייר בשל הירידות בשווקים.



אחד הנושאים המרכזיים המעסיקים את משקיעי ברקשייר הוא נושא היורש המיועד של באפט, שבגיל 78 כבר אינו צעיר. באפט נושא כעת ב-3 התפקידים הבכירים בחברה: מנכ"ל, יו"ר וסמנכ"ל השקעות. בכוונת החברה לפצל תפקיד זה ל-3, כאשר את תפקיד היו"ר יקבל בנו של באפט, הווארד, היושב כיום בדירקטוריון. באפט אמר בעבר כי לחברה יש רשימה של 3 מועמדים מתוך החברה ו-4 חיצוניים לתפקיד המנכ"ל. עם זאת, בראיון לבלומברג היום אמר כי מועמד מתוך החברה יירש תפקיד זה: "אין צורך ללכת לחפש בחוץ, כל המועמדים מגיעים מבפנים".



באפט אמר בשיחה קצרה עם עיתונאים לפני תחילת המפגש כי הממשל האמריקאי עשה את הדבר הנכון על מנת לסייע להתאוששות הכלכלה. "הממשלה עושה את הדברים הנכונים, היא פועלת באופן אנטי-מחזורי", אמר באפט. עם זאת, באפט אמר כי אין ביכולתו לצפות את קצב ההתאוששות של הכלכלה ושל השווקים.



עוד אמר באפט, בראיון לבלומברג, כי אינו מאמין במבחני העמידות שביצע הממשל האמריקאי לבנקים. "אני חושב שאני יודע טוב יותר מה קורה שם ממישהו שמגיע מבחוץ ומעיף מבט", אמר באפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully