וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט הלווה לחברת החשמל 250 מיליון שקל בריבית של 4.5%

אבי בר-אלי

2.5.2009 / 21:15

חברת החשמל נדרשת להחזרי חוב בסך 5.9 מיליארד שקל ב-2009 ותידרש לצאת במהלך הרבעון הרביעי לגיוס נוסף



מאת אבי בר אלי ואתי אפללו



חברת החשמל גייסה מבנק דיסקונט 250 מיליון שקל בהלוואה במח"מ של 11 שנה. מדובר בהלוואה צמודת מדד בריבית קבועה של 4.5%. לפני כחצי שנה פורסם ב-TheMarker דבר המגעים בין דיסקונט לחברה על רקע העיכובים במגעים שנוהלו במקביל לנטילות הלוואות בגובה 500 מיליון שקל מהבנקים לאומי והפועלים.



בין הצדדים נחתם אז הסכם אופציה למתן ההלוואה - אשר מומשה בחודש שעבר. זוהי ההלוואה הראשונה שנוטלת החברה מתאגיד בנקאי ישראל מאז יולי אשתקד – אז לוותה 250 מיליון שקל מבנק דקסיה-ישראל בריבית בגובה ליבור + 1.15%.



חברת החשמל נדרשת בשנת 2009 להחזרי חוב בסך 5.9 מיליארד שקל – נוסף על מימון פעילות הפיתוח השוטפת. לפיכך, תידרש חברת החשמל לצאת כבר במהלך הרבעון הרביעי לגיוס נרחב נוסף. בחודש ינואר השנה גייסה החברה 500 מיליון דולר בהנפקת אג"ח לגופים מוסדיים בארה"ב, בריבית של כ-9.4%. חודש לאחר מכן השלימה גיוס בסך 500 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים בשוק ההון המקומי. אלו הן הנפקות אג"ח לא סחירות צמודות מדד, בעלות מח"מ של 11 שנה בריבית שקלית של 6.85%.



יש לציין, כי לפני שבועיים הורידה מעלות S&P את דירוג אגרות החוב של חברת החשמל בשוק המקומי בדרגה אחת מ-AA+ ל-AA – והותירה אותן ברשימת מעקב עם השלכות שליליות (CreditWatch Negative). עוד הורד הדירוג הבינלאומי של אג"ח החברה מ-BBB+ ל-BBB. במעלות נימקו את ההורדה בשחיקת החוסן הפיננסי העצמאי של החברה בחודשים האחרונים, אשר באה לידי ביטוי בנזילות נמוכה יחסית, תוכנית השקעות אגרסיווית ותוצאות פיננסיות חלשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully