וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפויה אווירה חיובית בת"א

יעל פולק

2.5.2009 / 21:19

האם האופטימיות של אפריל תמשיך גם החודש? בינתיים נראה שרוח גבית חיובית מוול סטריט ואמונה כי שיאו של המשבר הכלכלי מאחורינו תוביל לפחות לפתיחה חיובית

על רקע עליות קלות בוול סטריט ורוח אופטימית בשווקים ייפתח מחר חודש מאי בבורסה של תל אביב. את השבוע שעבר חתמו המדדים המובילים בעליות שערים וכך גם את חודש אפריל כולו. בדומה לכך, גם בוול סטריט הסתיים שבוע המסחר במגמה חיובית שאפיינה את החודש כולו.

ביום חמישי הסתיים המסחר בתל אביב בעליות שערים משמעותיות: ת"א 25 עלה ב-2.2% לרמה של 812.3 נקודות והתבסס לראשונה מאז חודש אוקטובר 2008 מעל רמה של 800 נקודות. באפריל טיפס המדד ב-11.5%. ת"א 100 הוסיף 2.3% לרמה של 745 נקודות, והתחזק בסיכום חודשי ב-12%.

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט במגמה חיובית קלה בהובלת מגזרי הטכנולוגיה והטלקום: נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 1,719 נקודות, דאו ג’ונס התחזק ב-0.5% לרמה של 8,212 נקודות, ומדד S&P 500 הוסיף 0.5% לרמה של 877 נקודות. בסיכום שבועי עלה נאסד"ק ב-1.5%, דאו ג'ונס הוסיף 1.7% ומדד S&P 500 טיפס ב-1.3%.

במהלך סוף השבוע נסחר הדולר ביציבות - ביום שישי השיל המטבע האמריקאי 0.05% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.16 שקלים. במהלך אפריל איבד הדולר כ-1%, ומאז תחילת 2009 התחזק המטבע האמריקאי בכ-10%.

אפריקה תמשיך לרכז עניין

ומה צפוי בשוק המניות השבוע? בענף מחקר שוק ההון של בנק לאומי מעריכים כי "התמקדות המשקיעים בסימנים אופטימיים לכך ששיאו של המשבר מאחורינו, תוך התעלמות מהסביבה המאקרו כלכלית העגומה - עשויה לתמוך בהמשך המגמה החיובית".

בבנק הפועלים לא ממהרים להכריז על שינוי מגמה וכותבים כי "בטווח הקצר ייתכנו ירידות שערים נוספות לאלו שנרשמו באמצע החודש. עם זאת, בטווח הבינוני רמות המחירים הנוכחיות וההערכות כי הדרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה, עשויות להחזיר את המגמה החיובית לשווקים". בפועלים ממליצים להשקיע באמצעות מדדי מניות מרכזיים, ולהעדיף סוג השקעה זה על פני השקעה במניות בודדות.

מניית אפריקה ישראל תוסיף לרכז את תשומת הלב של המשקיעים גם בשבוע הקרוב. החברה, שהודיעה בערב פסח על מכירת קניון רמת אביב אך נאלצה להתמודד עם המלצת "מכירה" מצד לידר וכלל פיננסים, נסחרה בתנודתיות רבה בחודש האחרון.

במהלך אפריל התחזקה המנייה ב-78%, בעוד מדד מניות הנדל"ן עלה ב-20%. מניית בנק הפועלים תוסיף אף היא למשוך עניין. זאת, על אף דרישתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להדיח את דני דנקנר מתפקידו, התחזקה מניית הפועלים ב-25% במהלך אפריל. מדד מניות הבנקים הוסיף 24% במהלך תקופה זו.

מניית כי"ל צפויה להנות ממגמה חיובית לאחר שבמהלך סוף השבוע נהנו מניות הדשנים בארה"ב מהתחזקות - אגריום עלתה ב-4.8% ופוטאש התחזקה ב-4.6%.

מניית שמיר אופטיקה הוסיפה 1.5% במהלך המסחר בוול סטריט בסוף השבוע, על רקע מינויו של עמוס נצר לתפקיד מנכ"ל החברה. זאת במקומו של אייל הירדני, אשר הודיע על סיום תפקידו. מינויו של נצר, שכיהן כדירקטור חיצוני בחברה, ייכנס לתוקף ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully