וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים נכנס לתמונה באזורים - דורש מינוי נציג בחברה

מאת מיכאל רוכוורגר

3.5.2009 / 7:03

לאומי ובנק הפועלים ויתרו בינתיים על פירעון מיידי להלוואות שוטפות שהעמידו לאזורים. אורח חדש בדירקטוריון אזורים: אילן בן דב, שלפי ההערכות עשוי להגדיל את אחזקתו בחברה



>> אחרי המוסדיים ובנק מזרחי טפחות, גם בנק הפועלים נכנס לתמונה הבעייתית של שעיה בוימלגרין. ל-TheMarker נודע כי בסוף השבוע החולף הודיע בנק הפועלים כי הוא דורש להגדיל את מעורבותו בניהולה של חברת אזורים שבשליטת בוימלגרין. זאת לאחר שבחודש שעבר הטילו המוסדיים ומזרחי טפחות מגבלות על החברות של בוימלגרין.



לפני כמה ימים שלח בנק הפועלים מכתב לאזורים, שבו הוא דורש למנות את עו"ד דוד אפרתי כנציג מטעם הבנק בחברה. הבנק דורש להעניק לאפרתי סמכויות שיאפשרו לו מעורבות בכל צומת קבלת החלטות מכריע באזורים.

עו"ד אפרתי הוא יו"ר ושותף במשרד עו"ד אפרתי, גלילי ושות', העוסק בעיקר בתחומי בנקאות ושוק ההון, הפרטות, היי-טק, מיזוגים ורכישות. אפרתי מונה באחרונה ליו"ר החברה לפיתוח קיסריה.



אזורים נמצאת בשליטתה של בוימלגרין קפיטל, שבה שולט שעיה בוימלגרין. ב-2006 שיעבד בוימלגרין את מניות אזורים לטובת מזרחי טפחות בגין הלוואה בסך כ-150 מיליון דולר שהעמיד לו הבנק לצורך רכישת אזורים. במקביל, גייס בוימלגרין מאות מיליוני שקלים באג"ח שהונפקו למוסדיים.



לפני כחודש וחצי נודע כי בוימלגרין לא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו למזרחי טפחות ולמוסדיים. כעת מתברר שבוימלגרין מסובך גם בבנק הפועלים, שבצד בנק לאומי נחשב למממן העיקרי המעניק ליווי בנקאי שוטף ומסגרות אשראי לפרויקטים ופעילויות של אזורים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. ככל הידוע אזורים עדיין לא השיבה לדרישת בנק הפועלים.



הדרישה של בנק הפועלים למינוי נציג באזורים מצטרפת לדרישה של מזרחי טפחות, שלפני שבועיים החל במהלך למינויו של צבי יוכמן ליו"ר אזורים.



ככל הידוע, עקב ההפסדים הכבדים והשחיקה בהון העצמי שמהם סבלה אזורים בשנה האחרונה, עלה יחס החוב ל-CAP (החוב הפיננסי נטו בתוספת הון עצמי וזכויות מיעוט) ל-86.3%. בכך הוא יצר חריגה מאמות המידה הפיננסיות שנקבעו במסגרת הלוואות שנטלה החברה מבנק הפועלים ולאומי בהיקף של 550 מיליון שקל. בהתאם להסכמי ההלוואה המקוריים, התחייבה אזורים לשמור על יחס חוב ל-CAP שלא יהיה יותר מ-75%.



שני הבנקים הסכימו באחרונה לאפשר לחברה לרדת בחודשים הקרובים ליחס של 80%. לפי שעה הם דחו את הדרישה לפירעון מיידי של ההלוואות. דרישה כזו עלולה היתה ליצור מצוקת נזילות מיידית לחברה, שמתמודדת עם הקושי לפרוע את ההלוואות למוסדיים ולמזרחי טפחות.



בתוך כך ממשיכה ועדת האיתור שמינה דירקטוריון אזורים לבחון מועמדים פוטנציאלים לתפקיד המנכ"ל במקומו של מתי דב, שהתפטר לפני כשבוע וחצי עקב חילוקי דעות עם בוימלגרין. מבין השמות שהועלו ניתן לציין את יעקב סיסו, המשנה למנכ"ל אזורים, ושרגא ויסמן, מנכ"ל רונסון. ואולם ככל הידוע בשלב זה עדיין לא נקבעו מועמדים סופיים, ודוד לב עדיין נחשב למועמד המוביל לתפקיד המנכ"ל.



מקורבים לאזורים מציינים כי אילן בן דב, המחזיק באמצעות טאו ובעצמו בכ-9% מאזורים, הגביר באחרונה בצורה משמעותית את מעורבותו בחברה ונוטל חלק פעיל בישיבות הדירקטוריון. על פי הערכות, ייתכן שבן דב בעצמו, או יחד עם שותפים נוספים, מחכים לרגע הנכון כדי לנצל הזדמנות ולהגדיל את חלקו או חלקם בחברה.



מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "איננו מגיבים בנושאים ספציפיים הקשורים בלקוחות הבנק".



מאזורים נמסר בתגובה: "החברה אינה נוהגת להתייחס למהלך הפעילות השוטפת שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully