וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתון? לא בחנויות של רמי לוי

נתן שבע

3.5.2009 / 7:03

גרף על גרף



>> בשוק ההון נשמעת לעתים הטענה כי מיתון עשוי להיטיב עם תוצאותיהן הכספיות של רשתות השיווק המוזלות. הסיבה: בזמן מיתון, הצרכנים יחפשו דרכים לחסוך גם בקניית מצרכים לבית. מנייתה של רשת וול מארט, שרשמה בשנה האחרונה ירידה מתונה יחסית של 10%, מדגימה טענה זו היטב.



בישראל נראה כי הראשונה שעשויה ליהנות ממגמה זו היא רשת השיווק של רמי לוי. ואכן, מתחילת השנה זינקה מניית רמי לוי ב-145%. לשם השוואה, מניית שופרסל המתחרה הסתפקה בעלייה של 12%. גם העליות במדד היתר מתחילת השנה משכו את המניה מעלה. מניית רמי לוי הגיעה באחרונה למחיר של 47 שקל - הגבוה מאז הנפקתה לפני כשנתיים.

רשת רמי לוי החלה את דרכה בחנות קטנה שפעלה בשוק מחנה יהודה והוקמה לפני יותר מ-30 שנה. מאז צמחה הרשת והתרחבה מירושלים גם לדרום ולצפון. בתחילת השנה פתח רמי לוי את הסניף ה-16 שלו ברמת גן. הרשת, שהציגה תוצאות טובות ב-2008 עם זינוק של כ-30% בהכנסות וברווח התפעולי, שומרת על שיעורי רווחיות תפעולית גבוהים מאלה של הרשת הגדולה במדינה, שופרסל. לרמי לוי הוצאות נמוכות מאוד על מטה ופרסום, ומבנה ההוצאות הרזה איפשר לה להציג שיעורי רווחיות של 7.5% מהמחזור ב-2008, לעומת כמעט 5% בשופרסל.



באחרונה נהנתה רמי לוי מיחסי ציבור טובים וחשיפה רבה בתקשורת, שמגיעה כמעט בחינם בזכות החשיבה השיווקית והמבצעים - בין השאר מכרה הרשת עוף בשקל, קילוגרם אוזני המן ב-2.5 שקלים, מצות בשקל וביום העצמאות האחרון מבצע דומה כלל חומוס וקבב. הרשת אמנם מפסידה על המבצעים האלה, אך זוכה לפרסום נרחב והלקוחות שבאים בעקבות המבצעים קונים כנראה עוד כמה מוצרים - שעליהם היא מרוויחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully