וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Spiders, Diamonds

עמי גינזבורג

3.5.2009 / 7:03



עכבישים, יהלומים.

כינוי לתעודות סל סחירות זרות (ETF) שעוקבות אחר שני מדדי המניות האמריקאיים החשובים ביותר - 500 S&P ודאו ג'ונס. השם Spider מיוחס לתעודה הקרויה Standard & Poor's Receipt Depositary או בקיצור SPDR. בקרב המשקיעים נהפך שמה של התעודה עם הזמן ל"ספיידר". התעודה שעוקבת אחר תנועת מדד 500 S&P נסחרת תחת קוד המסחר SPY. דיימונד הוא כינוי לתעודה הקרויה Diamonds Trust, שעוקבת אחר מדד דאו ג'ונס וקוד המסחר שלה הוא DIA.



טווח המחירים של ספיידר ודיימונד מזכיר בערכיו הנומינליים את הטווח שבו נסחרים המדדים הנעקבים.



באחד הימים בשבוע שעבר, למשל, מדד 500 S&P ננעל על רמה של 866 נקודות, ויחידות הספיידרז נסחרו ברמה של 86.66 דולר. כשמדד דאו ג'ונס היה ברמה של 8,076 נקודות, מחירה של יחידת דיימונד היה 80.73 דולר.



הספיידרס והדיימונדס נסחרות כבר שנים בבורסה האמריקאית, והיקף המסחר בהן הוא גבוה מאוד. מחזור המסחר בדיימונדס מגיע ל-2.5 מיליארד דולר ביום, והיקף המסחר בספיידרס הוא כ-30 מיליארד דולר ביום.



הספיידרס והדיימונדס הן כלי נוח וזול מאוד להשקעה במדדי המניות המובילים של הבורסות בארה"ב. דמי הניהול שמשלמים המשקיעים בתעודות אלה נמוכים ביותר: הספיידרס גובות דמי ניהול של 0.09% בשנה, ואילו על הדיימונדס נגבים דמי ניהול של 0.17% בשנה.



מדדי דאו ג'ונס ו-500 S&P מחושבים ללא הדיווידנדים שמחלקות החברות הכלולות בהם, ולכן גם תעודות הספיידר והדיימונד מחלקות את הדיווידנדים למחזיקים בהן.



בשנה האחרונה חילקה ספיידר למשקיעים דיווידנד בסכום כולל של 2.08 דולרים ליחידה, ואילו הדיימונד חילקה דיווידנד של 1.5 דולר ליחידה.



ginzburg@themarker.com.ami

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully