וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערך המאזני של ברקשייר נפל ב-6% והרווח צנח ב-12%; הירידה נובעת בחלקה מירידה במחירי המניות

רויטרס

3.5.2009 / 8:34

וורן באפט חשף חלק מנתוני הרבעון הראשון, שיתפרסמו בשבוע הבא; חושש מעליית האינפלציה



הערך המאזני של ברקשייר התאוויי, חברת האחזקות של וורן באפט, נפל ב-6% ברבעון הראשון של השנה, בשל פגיעתו של המיתון בעסקים רבים של החברה. באפט, באסיפת בעלי המניות, חשף נתונים אלה אודות מצבה של החברה, ואמר כי הרווח התפעולי נפל ב-12% ל-1.7 מיליארד דולר. "רוב עסקיה של ברקשייר התאוויי סבלו מירידה", אמר באפט לקהל של 35 אלף אנשים שנאספו לשמוע אותו בסוף השבוע באומהה, נברסקה.



הירידה בערך המאזני נובעת בחלקה מירידה במחירי המניות ובהפסדים על חוזי נגזרים. בשנת 2008 ירד הערך המאזני של ברקשייר ב-9.6%, הירידה הגדולה ביותר מאז החל באפט לנהל את החברה ב-1965. קופת המזומנים של ברקשייר ירדה ל-22.7 מיליארד דולר מ-25.5 מיליארד דולר בסוף 2008.



באפט אמר כי ברקשייר תפסיד, קרוב לוודאי, מהשקעותיה בנגזרים של אג"ח זבל, אם כי נגזרים אחרים, לטווח ארוך יותר על מחירי מניות, יניבו לחברה רווחים.



באפט אמר כי ברקשייר איננה מתכננת לבצע קנייה חוזרת של מניותיה, למרות ששוויין נפל ב-39% מסוף 2007, מכיוון שהמחיר, לדבריו, איננו מתחת לשווי הפנימי של החברה - אותו מדד שבו בוחן באפט כדאיות רכישה.



התחזית של באפט לכלכלת ארה"ב וברקשייר עצמה לא היתה מעודדת: כמה מחטיבות החברה צפויות לפטר עובדים; שוק הדיור, לדבריו, מתייצב רק בחלקו, ענף הקמעונאות יהיה תחת לחץ למשך תקופה ארוכה למדי; וכי פוטנציאל הרווח של עסקי הביטוח – המהווים רוב מעסקי ברקשייר – לא היה טוב כרגיל בשנה הקודמת, ולא יהיה טוב השנה. גם על עסקי העיתונות לא היו לאורקל מאומהה דברים מעודדים: "לא הייתי קונה את רוב חברות העיתונים בארה"ב בשום מחיר".



מאמצי הממשל הפדרלי לבלום את המשבר עשויים להשתלם, אמר באפט, אם כי במחיר של אינפלציה. "זו לא תהיה נסיעת חינם", הזהיר באפט.



בעיית המחליף של באפט הקשיש עדיין מטרידה את בעלי המניות של באפט ואת סוכנויות דירוג האשראי. באפט הודיע כי שלושת המועמדים להחלפתו הם אנשים העובדים כעת בחברה, וכי ביצועי ההשקעות שהפגינו ב-2008 נפלו מביצועי מדד S&P 500, שנפל ב-38% ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully