וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושבת ראש הרשות לניירות ערך בארה"ב מעוניינת בסמכות נרחבת יותר לפיקוח על קרנות הגידור

סוכנויות הידיעות

3.5.2009 / 8:53

שפירו: "לא מספיק רק לרשום את הקרנות ב-SEC - צריך לפקח על הנכסים אותם יכולות הקרנות לרכוש"



הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) צריכה להיות בעלת הסמכות לפקח על הנכסים אותם יכולות קרנות הגידור לרכוש, וכמה כספים הן יכולות ללוות כדי להגדיל את ההימורים, כך אמרה יושבת ראש הרשות מארי שפיירו בראיון לבלומברג.



שפיירו טענה כי החוקים הקיימים כיום לא מאפשרים לפקח על התעשייה, המגלגלת 1.3 טריליון דולר בשנה. "זה לא מספיק רק לרשום את הקרנות ב-SEC", אמרה שפיירו, "ייתכן שיש צורך בחקיקת חוקים ספציפיים".



תוכניתו של שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר להקים מערך פיקוח כללי על המגזר הפיננסי כתגובה למשבר החמור ביותר מאז השפל הגדול כוללת אילוץ הקרנות להירשם ל-SEC, ובכך לגרום להן להיות כפופות לדרישות הרשות ולחקירות אקראיות מטעם הצוות. שפיירו אמרה כי סמכויות ה-SEC במגזר קרנות הגידור צריכות להיות גדולות יותר.



נשיא ארה"ב ברק אובמה האשים בסוף השבוע את קרנות הגידור אשר הלוו לקרייזלר כספים, בפשיטת הרגל של יצרנית המכוניות האמריקאית. אובמה אמר כי הקרנות היו למעשה ספקולנטיות אשר סירבו להצעות הרכישה של הממשל מכיוון שהן חיכו ללא הצדקה לתוכניות סיוע שישולמו על ידי כספי משלמי המסים.



שפיירו אמרה כי "ייתכן מאוד שה-SEC ישקול לאלץ את קרנות הגידור לפרסם פוזיציות שורט, להגביל את הרכישות הממונפות ואת הנכסים בהם יוכלו הקרנות להשקיע". "אנחנו עדיין לא הגענו להחלטה בנושא, אנחנו נתייעץ קודם כל עם סוכנויות ממשלתיות".



בנוסף אמרה שפיירו בראיון כי ה-SEC יחקור בצורה יסודית האם בנק אוף אמריקה כשל לספר למשקיעיו לגבי ההפסדים של מריל לינץ', בימים בהם היה תחת לחץ ממשלתי לרכוש את מריל. בנק אוף אמריקה ו-18 בנקים נוספים עברו בתקופה האחרונה מבחני עמידות שנועדו לקבוע האם יש ברשותם מספיק כספים כדי להתמודד עם מיתון ממושך.



שפיירו אמרה כי עם פרסום תוצאות מבחני העמידות אין בכוונת ה-SEC לאסור ביצוע מסחר בשורט. יו"ר ה-SEC הקודם, כריסטופר קוקס, אסר הימור נגד מניות למשך שלושה שבועות בספטמבר 2008, לאחר התמוטטות בנק ליהמן ברדרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully