וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים: צפי לגל שני של הורדת שכר למנהלים בכירים ב-18% מהחברות

אורה קורן

3.5.2009 / 9:02

כתוצאה מהמשבר הכלכלי ביצעו שליש מחברות התעשייה הפחתת שכר; שיעור ההפחתה הממוצע המתוכנן עומד על 10%



"המשבר בתעשייה רחוק מסיום". כך אמר רן טוטנאור, יו"ר ועדת העבודה בהתאחדות התעשיינים. לדבריו, 18% מהמפעלים נערכים לסבב שני של הפחתת שכר למנהלים בכירים, לאחר ש-35% כבר הפחיתו שכר ושיעור דומה ביטלו את הבנונוסים בגין רווחי 2008.



סקר שערכה התאחדות התעשיינים בנושא השינויים במדיניות השכר והעסקה בתעשייה לנוכח המשבר הכלכלי העלה, כי עיקר ההפחתה בשכר בתעשייה צפויה להתבצע בדרג הניהולי, כאשר שיעור הורדת השכר המתוכנן עולה ככל שמדובר בעובדים בכירים יותר. כ-18% מהחברות מתכננות להפחית שכר בדרג הניהולי הבכיר, בקרב 8% מהן מדובר בהפחתת שכר נוספת לדרג זה. שיעור ההפחתה הממוצע המתוכנן עומד על 10%.



כ-17% מחברות התעשייה מתכננות להפחית שכר בקרב מנהלי הביניים, כאשר אצל 3% מהם מדובר בהפחתת שכר נוספת לדרג זה. שיעור ההפחתה המתוכנן עומד על כ-9.5%. עוד עולה מסקר התאחדות התעשיינים, כי 10% מהחברות מתכננות להפחית שכר בקרב יתר העובדים, כאשר ב-2% מהחברות מדובר בהפחתת שכר נוספת, שיעור ההפחתה המתוכנן עומד על כ-7.5%.



כתוצאה מהמשבר הכלכלי ביצעו כבר כשליש מחברות התעשייה הפחתת שכר. 24% מהחברות הפחיתו שכר בקרב מנהלי הביניים בשיעור ממוצע של כ-8.5%. בנוסף, 16% מהחברות הפחיתו שכר בקרב יתר העובדים בשיעור ממוצע של כ-10%.



רוב החברות אשר צמצמו שכר, לא הקטינו את ההפרשות הסוציאליות בשיעור תואם. 63% מהחברות לא הפחיתו את ההפרשות לקרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים בשיעור זהה לזה של הורדת השכר. 59% מהחברות לא הפחיתו את ההפרשות לקרנות ההשתלמות וקופות הגמל בשיעור זהה לזה של הורדת השכר.



טוטנאור ציין, כי המשבר הכלכלי השפיע גם על מתן המענקים לעובדים. כ-35% מהחברות שנוהגות להעניק מענקים דיווחו על ביטול תשלום המענקים בגין ביצועי החברה בשנת 2008. בחברות אחרות, 26% העניקו את המענקים באופן חלקי. 20% העניקו את המענקים במלואם ו-14% החליטו לדחות את תשלום המענקים למועד מאוחר יותר או שטרם החליטו בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully