וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "וול סטריט תישאר חלק גדול וחשוב מהכלכלה שלנו, אבל לא תהיה חצי מהכלכלה"

רויטרס

3.5.2009 / 9:22

איננו רוצים שכל בוגרי הקולג' ירצו להיות סוחרי נגזרים, אמר אובמה בריאיון ל"ניו יורק טיימס מגזין"



"המגזר הפיננסי יתפוס חלק קטן יותר מהכלכלה בארה"ב בעתיד בשל הגבלת לקיחת הסיכונים על ידי רגולציה הדוקה יותר", אמר הנשיא אובמה בריאיון שהתפרסם ביום שבת.



אובמה אשר מקדם שורה של רפורמות בענף הבנקים כחלק ממאמציו של הממשל לבלום את המשבר הפיננסי, ציין כי תפקיד המגזר הפיננסי בארה"ב ייראה שונה כאשר המיתון הנוכחי יסתיים.



"מה שישתנה, ומה שהיה עיוות לדעתי, הוא שהרווחים של המגזר הפיננסי היו חלק גדול מאוד מהרווח הכולל בעשור האחרון", אמר למגזין "ניו יורק טיימס". הצמצום בחלקו של המגזר הפיננסי יבוא כתוצאה מהרגולציה, אשר תדכא חלק מהמינוף המסיווי ולקיחת הסיכונים העצומה שנהפכה לכל כך נפוצה".



אובמה אמר שרבים ממחפשי העבודה שפנו בעבר למגזר הפיננסי יעברו לתחומים אחרים בכלכלה, כמו הנדסה. "וול סטריט תישאר חלק גדול וחשוב מהכלכלה שלנו, כפי שהיתה בשנות ה-70 וה-80. אבל היא לא תהיה חצי מהכלכלה. אנחנו לא רוצים שכל בוגר קולג' עם יכולות מתמטיות ייהפך לסוחר נגזרים".



רגולציה טובה יותר תאפשר להשיב את האמון במערכת הפיננסית, הוסיף אובמה בריאיון. "ועדיין יהיה הרבה הון גלובלי שירצה להשקיע בארה"ב".



"חלק מהרפורמה ברגולציה תהיה יצירת תפקיד של רגולטור סיכונים סיסטמיים שלו סמכויות נרחבות להשתלט על חברות פיננסיות שאינן בנקים, כמו חברות ביטוח, קרנות גידור וקרנות פרטיות, אם נראה שהן מאיימות על יציבות המערכת הפיננסית. חברות בעלות חשיבות מערכתית יידרשו להחזיק מאגרי הון גדולים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully