וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית מילאנו הימרה בנגזרים - והפסידה 298 מיליון יורו

סוכנויות הידיעות

3.5.2009 / 9:43

באיטליה בוחנים האם ארבעה בנקים ניצלו נציגי העירייה וגרמו להם לחתום על עסקה שלא היתה לטובת העיר



העיר מילאנו, הידועה כבירת האופנה האיטלקית, עלולה להיות גם העיר הפתייה באיטליה, לאחר שבנקים הצליחו להביא אותה לחתום על עסקת נגזרים אשר לאחרונה פורסם כי גרמה לה להפסדי ענק, כך דיווח העיתון "אקונומיסט".



ב-28 באפריל פורסם כי בחודש יוני שעבר הפסידה העיר 298 מיליון יורו (395.4 מיליון דולר) מהימורים על נגזרים. מועצת העיר מילאנו, בסיוע הבנקים UBS, ג’יי פי מורגן צ’ייס, דויטשה בנק וחטיבת DEPFA של היפו ריל אסטייט, הימרה סכום כסף גדול על שיעורי ריביות בשנת 2005, והפסידה.



החקירה באיטליה בוחנת בימים אלה האם הבנקים הוציאו מעיריית מילאנו 100 מיליון יורו במרמה מהעסקה, תוך כדי ניצול של אנשים תמימים.



מועצת העיר מילאנו חתמה על העסקה עם הבנקים בשנת 2005, במחשבה שלא תוכל להפסיד ממנה. במטרה להוריד את עלויות לקיחת ההלוואות שלה, היא החליפה את הריבית הקבועה ששילמה על הלוואות בשווי 1.6 מיליארד יורו בריבית משתנה - מהלך שבנקאים הבטיחו לה שיחסוך 60 מיליון יורו.



הפרטים בעסקה עדיין לא ברורים במלואם, אך לפי העיתון "אקונומיסט", מועצת העיר הסכימה לתנאים במסגרתם תקבל תשלום אם שיעורי הריבית יעלו, אך תיאלץ לשלם אם שיעורי הריבית ירדו.



מועצת העיר מילאנו לא חזתה את ההפסדים הגדולים, או כפי שהחוקרים באיטליה טוענים - הבנקים הובילו אותה לחשוב כי לא יהיו כאלה. באחד מתצהירי החקירה שנגבו מבכיר שהיה מעורב במשא ומתן עם הבנקים, נכתב: "נציגי הבנקים תמיד הציגו בפני את העסקה כטובה לעירייה, והדגישו, כעת אני מבין, רק את הרווחים לטווח הקצר ממנה".



בין אם בכירי מועצת העיר מילאנו הונו על ידי הבנקים או בין אם הם פשוט נהגו בטיפשות, "אקונומיסט" מציין כי מוסדות ציבוריים נוספים עלולים ליפול חזק בהימור על נגזרים. כלכלנים באיטליה מעריכים כי כ-600 מועצות מקומיות באיטליה עלולות להפסיד כספים מהימור שכזה על נגזרים.



הפסדים שכאלה אינם מוגבלים לאיטליה בלבד: אכים דואבל, חברת ייעוץ מברלין, הזהירה כי כ-700 מועצות מקומיות עלולות להפסיד כספים בשל כלים פיננסים שכאלה ורגולציה לא יעילה. עבור אותן מועצות, הימורים שכאלה על נגזרים עלולים להיות או מוצלחים מאוד או רעים מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully