וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג מעוניין להעלות את המע"מ בעיר ב-0.5%

ניו יורק טיימס

3.5.2009 / 9:41

בלומברג הגיש את הצעת התקציב שלו לשנה הבאה, שספגה קיצוץ בעקבות הירידה בהכנסות העיר ממסים



מאת דיוויד צ’ן, "ניו יורק טיימס"



ראש עיריית ניו יורק הגיש ביום שישי הצעת תקציב במסגרתה חשף את כוונתו להעלות את המע"מ בעיר ב-0.5%, על מנת להימנע כמה שיותר מפיטורים וקיצוצים בתקציבים. גם חנויות הביגוד, שבמשך זמן רב זכו לפטור חלקי מהמס העירוני, על מנת לאפשר להן מחירים תחרותיים ביחס למתחרותיהן מחוץ לעיר, צפויות להיכלל במס החדש.



אם יאושר במועצת העיר ובבית המחוקקים של מדינת ניו יורק, העלאת המס תחול על המס העירוני. בתוספת מס המדינה והמכס, יעלה המע"מ הכולל בניו יורק מ-8.375% ל-8.875% - אחד מהגבוהים בארה"ב. העלאה זו היא השנייה בלבד מאז 1974. ההעלאה הקודמת היתה זמנית בלבד ומצומצת יותר - 0.125%, בין השנים 2003-2005. ההעלאה הנוכחית צפויה להיות קבועה.



פירושה של העלאה זו היא שמשק בית המרוויח 35 אלף דולר בשנה ישלם 129 דולר יותר מע"מ, לפי משרד התקציבים העירוני. משק בית המרוויח 125 אלף דולר ישלם 356 דולר נוספים, ומשק בית המרוויח חצי מיליון דולר בשנה ישלם מע"מ המוגדל ב-840 דולר בשנה.



לדברי בלומברג, העלאת המע"מ תגייס כמעט 950 מיליון דולר בשנה. עוד הציע בלומברג למסות שקיות פלסטיק ב-5 סנט, ולגייס כך 100 מיליון דולר נוספים. בלומברג דחה קריאות להעלאת שיעור המס על התושבים העשירים בעיר, בטענה כי העלאה שכזו תדחף תושבים אלו לעבור לערים אחרות. מחוקקים דמוקרטים בעיר טוענים כי העלאת המע"מ היא העלאה רגרסיווית, שתפגע בשכבות הנמוכות יותר.



העלאת המע"מ נחשפה ביחד עם תקציב בהיקף 59.4 מיליארד דולר עבור שנת הכספים הבאה, שתתחיל ב-1 ביולי בניו יורק. מדובר בקיצוץ בתקציב לעומת ההיקף שנרשם השנה - 61.2 מיליארד דולר. אחת הסיבות העיקריות לקיצוץ בתקציב היא הירידה החדה בהכנסות ממס בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully