וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזקיהו: "כל המומחים בכלל לא קראו את החומר"

עומר רבין

3.5.2009 / 11:03

המפקח על הבנקים תוקף את מבקריו על הדו"ח של בנק הפועלים: "כל חוות הדעת נגדנו לא יעזרו". טוען: "בנק ישראל נערך גם לאפשרות של קריסת בנק"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, ערכית וידאו: איילת שולמן)

"כל חוות הדעת נגדנו לא יעזרו. המומחים כלל לא ראו את החומר". כך אומר היום המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו על חוות הנגד שהביא בנק הפועלים לדו"ח שפרסם חזקיהו בפרשת הפועלים. המפקח נאם בוועידת שוק ההון השנתית של TheMarker ודלויט בריטמן אלמגור.

לדברי חזקיהו, "אי אפשר לטפל נקודתית באירוע כזה או אחר ולא לטפל בשורש הבעיה. המטרה שלנו היא לגרום למוסדות הפיננסיים לבצע בדיקה מחדש ושינויים שמתחילים בדירקטוריון, נמשכים בהנהלה ומחלחלים מטה. בכל מקום שיש אובדן עשתונות חדלות ממעשים - נפעל בנחישות לוודא שהדבר ייעשה. האינטרס היחיד שלנו הוא שמירת היציבות של המערכת הבנקאית"

חזקיהו גם דיבר על מוכנות המערכת להחרפה במשבר הכלכלי. "אנחנו נערכים לתרחיש קיצוני – כולל לקריסה של בנק בישראל. אין לנו את הלוקסוס לטפל בקריסת מוסד מוביל - אנחנו מוודאים שבלו"ז קצר מאוד, עד 24 שעות, נוכל לקבל החלטות כדי למנוע כשל מערכתי, ושפגיעה ביציבות של מוסד אחד לא תוביל לגל במשק".

מוקדם יותר אמר חזקיהו, כי בשעה זו בנק ישראל לא מתכוון לפעול נגד הבנקים בעניין תיאום העמלות וכי בשלב זה הבנק לומד את החומר בנושא.

חזיקהו מתייחס לפרסום מלפני שבוע של הממונה על ההגבלים, רונית קן, לפיה חמשת הבנקים הגדולים, בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק המזרחי טפחות והבנק הבינלאומי עברו על חוק ההגבלים ויצרו הסדר כובל בנושא העמלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully