וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

65% מהחברות במדד S&P 500 היכו את התחזיות ברבעון הראשון

סוכנויות הידיעות

3.5.2009 / 11:53

אנליסטים: הציפיות היו כל כך נמוכות שאפילו הפסדים נראו טוב



תוצאותיהן של החברות הגדולות בארה"ב טובות יותר מהתחזיות עד כה, אולם בעיקר בשל ציפיות נמוכות. אחת המילים החביבות כעת על המשקיעים היא "האטה" - במובן של האטה בקצב הנסיגה הכלכלי. אחרים מדברים על הגעה לתחתית.



יותר מחצי החברות במדד S&P 500 דיווחו עד כה על תוצאותיהן לרבעון הראשון. ומתוכן, 65% היכו את התחזיות. בסך הכל, עם זאת, הרווחים נפלו ב-30% מהרווחים ברבעון המקביל של 2008.



"המצב רע - אבל פחות רע משחשבנו", אמר בוב דול, סמנכ"ל השקעות בחברת ניהול ההשקעות בלאקרוק.



התוצאות הרבעוניות מרמזות על התאוששות, אולם תמונת ההתאוששות עכורה. לא ברור אם הבנקים שהיו בלב המשבר מציגים תוצאות טובות יותר מכיוון שהגרוע מכל כבר עבר או בגלל שיטות חשבונאיות חדשות. קמעונאיות מסוימות - המהוות מבחן עמידות של הצריכה הפרטית - אומרות שהגרוע בדו"חות כבר מאחוריהן, אולם רק בגלל שהמלאים מצטמצמים, בגלל קיצוץ במשרות וסגירת חנויות.



"בהשוואה להיסטוריה זה נורא ואיום", אמר ג'ים סוונסון, סמנכ"ל השקעות ב-MFS. "אולם כשכולם יודעים שזה צפוי להיות נורא, המצב נראה לא רע כל כך".



אחת מנקודות האור היתה במגזר הפיננסי, עם תוצאות טובות מהצפוי. אולם רבים טענו כי הדו"חות השתמשו בשיטות חשבונאיות מפוקפקות. "ההיסטוריה מראה שהבנקים הם המגזר הראשון שיוצא מהמיתון", אמר סוונסון. "הפעם זה נכון במיוחד".



מנכ"לים של חברות - החל ממצטיינות כמו אפל ועד פרוקטר אנד גמבל, שדיווחה השבוע את ההפסד הרבעוני הראשון זה שמונה שנים - נזהרו בדבריהם, ואמרו כי בהתחשב במצב הכלכלה הם היו מרוצים מהתוצאות. התחזית לשנת 2009 היא עדיין שלילית ברובה, בעיקר בשל האבטלה הגוברת ומצב הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully