וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני בר און: "חוץ מנושא המסים, תוכנית הבלימה והתנופה תואמת לתוכנית שאני הצעתי"

TheMarker

3.5.2009 / 12:37

ניר גלעד: "ממשלה זה לא קבוצת כדורגל - אין גולים; המשבר מיובא ולא היה צורך בהתערבות מיידית"



"ב-2003 הצגנו תוכנית כלכלית. היתה קואליציה מגובשת ותמיכה מלאה של ראש הממשלה למרות מציאות פוליטית שבה מיוני-יולי אין קואליציה. חוץ מנושא המסים, התוכנית שהוצגה - הבלימה והתנופה - היא תואמת לתוכנית שהוצגה על ידי אהוד אולמרט" - כך אמר שר האוצר לשעבר, רוני בר-און, בפאנל "הממשלה, המשבר והמשק" בוועידת שוק ההון השנתית של TheMarker ודלויט בריטמן אלמגור. בפאנל השתתפו אורי שני, מנהל קרן גדעון, ניר גלעד, נשיא ומנכ"ל החברה לישראל, רוני בר-און, שר האוצר לשעבר ואורי יוגב, יו"ר Whitewater.



לדברי בר-און, "יש לנו סיכוי טוב לצאת מהמשבר. יש לנו יכולת להזיז את הספינה ביחס למשקים אחרים. נכנסנו למשבר במצב טוב, והממשלה החדשה, למרות הקואליציה הגדולה, לוקחת את המשק למקום שאפשר לעשות פריצת הדרך. יש לי תקוות ענקיות למשק הישראלי. הכל כמובן מותנה שלא יקרה אסון בכלכלה הגלובלית.



"חלק בלתי נפרד מהעליות בשווקים היא מהדרך בה התנהלה הממשלה. פעם אחת זה קרה בזכות ההצעה לקרנות המנוף. רשת הביטחון, הייתי נגדה במובן מסוים, למעט שבועיים, קצב המכירות בקופות ובקרנות לא התאפיין בדבר דרמטי מלבד שבועיים בסמוך לאירועי ליהמן ברדרס. במידה מסוימת, היא נתנה סוג של ביטחון. כשאני מסתכל על המספרים אחרי השבועיים האלה, אני אומר שציבור המשקיעים יותר חכם מכל מייצרי הפאניקה למיניהם".



יגאל בריטמן, יו"ר ומנהל עסקים ראשי של דלויט בריטמן אלמגור זהר, אמר בפאנל כי "מחדל הוא לעתים יותר גרוע מעשייה שגויה. אני חושב שלהחליט בזמן סביר החלטה גרועה, זה יותר טוב מאשר לדחות החלטה ולא לעשות כלל". לדבריו, "ראינו שהורידו את הריבית ושום דבר לא קרה. היה צריך להוריד את רמת הסיכון. הממשלה לא טיפלה בנושא הורדת התחושה של סיכון במשק".



ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל אמר כי "ממשלה זה לא קבוצת כדורגל - אין גולים. טוב עשתה הממשלה שלא עשתה כלום. המשבר מיובא ולא היה צורך בהתערבות מיידית. מה שכן צריך לעשות זה לזהות לאן המשבר הזה הולך. המשק שלנו מבוסס יצוא, ואם לא יהיה ביטחון ארוך טווח ושימור היתרון שלנו ביצוא, אז אנחנו נתחיל לראות את גל השני של המשבר".



אורי שני, איש העסקים בהווה ולשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אמר כי "זה לא משבר שלמדו אותו באיזשהו בית ספר ושיש למישהו ניסיון בכזה מצב. ממשלות ישראל יודעות לתכנן תוכניות אך הן לא מצליחות בביצוע שלהן. הפעם, ראש הממשלה הוא מנהיג כלכלי אבל אני חושב שצריך להבין שכרגע, מה שצריך לעשות הוא לדאוג שתחושת הביטחון הכלכלי תחזור. האזרח למטה צריך להוציא כסף. הצריכה חייבת לעלות. ממשלה, בימים כתיקונם, תפקידה לגרום לכך שהשוק הפרטי יעבוד. צריך לוודא שהברזים ייפתחו ובמשק הברזים נסגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully