וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים מעריכים: ג'נרל מוטורס תכריז גם היא בקרוב על פשיטת רגל בעקבות קרייזלר

סוכנויות הידיעות

3.5.2009 / 13:35

אנליסטים: פשיטת הרגל של GM לא תהיה מהירה או חלקה - בעקבות התנגדות הנושים



ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM) תלך בקרוב בעקבותיה של קרייזלר ותכריז על פשיטת רגל – כך העריכו אנליסטים בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, והזהירו כי ההליך לא יהיה פשוט או מהיר, כפי שמקווים בכירים בממשל וביצרנית המכוניות.



"ייתכן שפשיטת רגל תהיה האפשרות האחרונה, וטובה ביותר, לארגן מחדש את GM לאור הקשיים העצומים והרבים שאיתם מתמודדת החברה. עם זאת, לאור התנגדותם של בעלי המניות, זה לא ריאליסטי לצפות שהתהליך יהיה חלק ומהיר", אמר דאג ברנסטיין, ראש מחלקת פשיטת הרגל וההגנה על זכויות נושים במשרד עורכי הדין פלאנקט קוני.



ברנסטיין הוסיף כי "בחברה מאסיבית כמו GM, עם היקף פעילות כמו שלה, יש אלפי תובעים פוטנציאליים וגופי עניין".



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התעקש כשהכריז על פשיטת הרגל של קרייזלר כי "קרייזלר וג'נרל מוטורס יחזרו שתיהן לרווחיות". אובמה הוסיף כי בכירי הממשל עובדים במרץ בשיתוף פעולה עם GM כדי לנסח את תוכנית הארגון מחדש של יצרנית הרכב לפני ה-1 ביוני, המועד האחרון שקבע הממשל להגשת התוכנית. "לא נשאיר את החברה הזאת בחיים באמצעות אספקה אינסופית של כספים ציבוריים", אמר אובמה.



מיד לאחר הכרזתו של אובמה על פשיטת הרגל של קרייזלר, מיהר ארגון המייצג את מרבית נושיה של החברה ואת נושיה את GM כי בכוונתו להתנגד לתוכנית הארגון מחדש של החברה, לאחר שדחה מוקדם יותר את הצעת הממשל למחוק את חובותיה של קרייזלר בתמורה ל-10% ממניות החברה. חובותיה של GM מגמדים את אלו של קרייזלר, וכך גם מספר הנושים. בעוד שלקרייזלר לא היו 100 נושים עיקריים, נושיה של GM מורכבים מ-120 מוסדות פיננסיים גדולים, בהם בנקים וקרנות פנסיה, וכ-100 אלף משקיעים פרטיים.



אחד המכשולים המרכזיים בפני הליך פשיטת רגל מהיר במקרה של GM, העריכו אנליסטים, הם אלפי הספקים אשר להם חייבת ג'נרל מוטורס תשלומים ושייקלעו למצב קשה במיוחד אם תכריז החברה על פשיטת רגל.



"אם חלק מספקי החלפים לא יפשטו רגל בעקבות פשיטת הרגל של קרייזלר, אני מעריך כי הם לא ימשיכו לספק מוצרים ל-GM מבלי שתפרע את חובותיה הקודמים, או לפחות תעביר להם את התשלום מראש במזומן", אמר בראד קולטר ממשרד עורכי הדין אוקיף אנד אסושיאייטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully