וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס גרופ ותנובה יצטרכו לשנות את הכיתוב הפרסומי במוצרי אקטימל, אקטיביה ויופלה 360

רינה רוזנברג

3.5.2009 / 15:54

לפי ההסכם, החברות יבהירו על גבי המוצרים באופן בולט כי מדובר במוצרי מזון ולא תרופות או תחליפים לחיסון



חברות שטראוס גרופ ותנובה יצטרכו לשנות את הכיתוב השיווקי והפרסומי המופיעים על גבי מוצרי אקטימל, אקטיביה ויופלה 360 אותם הן משווקות. כך עולה מהסכם פשרה שהוגש היום לאישור בית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע לתביעה הייצוגית בנושא, שהוגשה באוגוסט 2007, שטענה כי חברות אלו מייצרות או מפיצות משקאות יוגורט המועשרים בחיידקים פרוביוטיים המבטיחים בפרסומיהם למשתמשים "חיזוק ההגנה הטבעית של הגוף" ו"סיוע לפעולת העיכול", וזאת ללא כל ביסוס מדעי.



לפי ההסכם, החברות תבהרנה על גבי המוצרים באופן בולט כי מדובר במוצרי מזון ולא תרופות או תחליפים לחיסון. כמו כן תפרסם חברת שטראוס מודעה בשלושה עיתונים יומיים בה היא מבהירה כי צריכת אקטימל אינה מהווה תחליף לכל טיפול רפואי ואינה מהווה תרופה או תחליף לחיסון. במודעה ייכתב כי אקטימל מסייע לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף ולשמירה על אורח חיים בריא ותזונה נכונה.



מעבר לכך הסכימו בפשרה החברות הנתבעות לתרום לעמותות לבחירתן העוסקות בעזרה לנזקקים 250,000 בקבוקי אקטימל, 250,000 גביעי אקטיביה, ו-50,000 גביעי יופלה 360. בנוסף, יהנו הצרכנים מהנחה של 20% על מארזי שמיניות אקטימל ועל מארזי רביעיות אקטיביה למשך 60 יום ובהנחה בשיעור של 20% על יופלה 360 למשך 35 יום.



שווי ההנחה ותרומת המוצרים על פי הדיווח לבית המשפט יעמוד על 6 מיליון שקל, אך בכך לא תם הנזק הכספי לחברות הנתבעות - בנוסף הן תאלצנה לשלם לתובעות סך של 50 אלף שקלים ועורכי דינן יקבלו שכר טרחה בסך של 675,000 שקל בתוספת מע"מ.



עוד ההסכם קובע כי היגדים רבים שהופיעו על גבי המוצרים יקבלו נוסח שונה במקצת , אך באופן כללי ניתן לומר שלא מדובר בשינוי מהותי. על מוצרי אקטימל יופיע המשפט "אקטימל מסייע לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף" במקום "אקטימל אחד בכל יום והגוף מוגן יותר במשך כל היום". במקום "מחקרים מראים כי חיידקים אלו תורמים לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף" יופיעו המילים "ישנם מחקרים המראים כי אקטימל תורם לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף". במקום "אקטימל - לחיזוק ההגנה הטבעית" יופיעו המילים: "אקטימל - מסייע לחיזוק ההגנה הטבעית". בנוסף לכך קובעת הפשרה כי החברה תמשיך לציין על גבי המוצר כי מדובר במשקה פרוביוטי וכי כל בקבוק מכיל למעלה מ-10 מיליארד חיידקים ידידותיים מסוג L.CASEI.



גם על מוצרי אקטיביה ישתנו הפרסומים כך שיובהר כי כל התהליכים המופיעים בפרסומים מתייחסים להסדרת פעילות העיכול האיטית ובמקום האמירה כי "מחקרים מראים כי אקטיביה של דנונה תורם לקיצור זמן המעבר של המזון" יופיע המשפט "ישנם מחקרים המראים כי אקטיביה של דנונה תורם לקיצור זמן מעבר איטי של מזון" ובדומה ישתנה המשפט שקבע כי "מחקרים קליניים מראים כי צריכה יומיומית של אקטיביה מקצרת את זמן המעבר של המזון במעי" ובמקומו ייכתב כי "ישנם מחקרים קליניים המראים כי צריכה יומיומית של אקטיביה מקצרת את זמן המעבר האיטי של המזון".



גם תנובה, המחזיקה כ-10% מנתח שוק המשקאות הפרוביוטיים, תאלץ לשנות את הפרסומים על גבי יופלה 360 כך שהמשפט "מסייע לחיזוק ההגנה החיסונית ושיפור תהליך העיכול" ינוסח מעתה "מסייע לחיזוק ההגנה החיסונית ושיפור תהליך העיכול האיטי", ובמקום המשפט "מחקרים מוכיחים כי שילוב של חידקי LGG עם סיבים תזונתיים פרה-ביוטיים מסייע לחיזוק ההגנה החיסונית ושיפור תהליך העיכול" יצויין כי "ישנם מחקרים המוכיחים כי שילוב של חידקי LGG עם סיבים תזונתיים פרה-ביוטיים מסייע לחיזוק ההגנה החיסונית ושיפור תהליך העיכול האיטי".



בדומה למוצרי אקטימל המילים "משקה יוגורט פרוביוטי" יוסיפו להופיע על המוצר ויתווסף המידע כי כל בקבוק מכיל כ-10 מיליארד חיידקי LGG. חברת תנובה ציינה עוד טרם התביעה כי אין מדובר במוצר תרופתי והוא לא נועד לאבחן, לטפל, לרפא או למנוע מחלה כלשהי, ואמירה זו תמשיך להופיע.
מחברת תנובה נמסר בתגובה כי "הסדר הפשרה מחזק את הטענה של תנובה כי המחקרים הבריאותיים עליהם הסתמכה נכונים בעיקרם. תנובה הבהירה על גבי המוצרים שלה ובפרסומים למוצרים כי הם אינם תרופה ולא נועדו למנוע מחלה כל שהיא. תנובה מכבדת את ההסכם שכולל הנחה המוצר למשך 5 שבועות ותרומת המוצר לעמותות ומקווה כי בית המשפט יאשר את ההסכם".



מחברת שטראוס נמסר כי "על-פי ההסדר הוסכם כי האקטיביה והאקטימל הם מוצרי מזון המסייעים לשמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא, אך יצויין על גביהם כי הם אינם תרופה או תחליף לחיסון. שטראוס מקווה שבית המשפט יאשר את ההסדר, המשקף ובראש ובראשונה את הסכמת מומחי כל הצדדים כי יש במוצרים תועלת בריאותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully