וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת מתנגד לרוב היוזמות הנוגעות לו כפי שהן מופיעות בחוק ההסדרים

אמיתי זיו

3.5.2009 / 16:03

המשרד מתנגד בעיקר לעמדת האוצר בנושא איחוד מועצת הכבלים והלווין ומועצת הרשות השנייה לטלוויזיה



על אף לשון מנומסת ומסרים של שיתוף פעולה, משרד התקשורת מתנגד כמעט לכל היוזמות בתחום התקשורת אשר מופיעות כעת בטיוטת הצעת המחליטים של חוק ההסדרים.



מחר (שני), יוציא המשרד מכתב מסכם בנושא למשרד האוצר וזאת לאחר שבסוף השבוע שעבר המשרד ערך שורה של דיונים בחוק ההסדרים ובהצעות שנוגעות לשוק התקשורת.



בכיר במשרד ניסה לפייס, טרם שליחת המכתב: "משרד האוצר איננו אויב מבחינתנו ונקדם את העניינים המשותפים, תוך הובלה של משרד התקשורת. אנחנו רואים מקום לשיתוף פעולה וננצל את יכולתיו של האוצר בכל מה שנמצא שיטיב לשוק".



משרד התקשורת מתנגד לעמדת האוצר בנושא של איחוד מועצת הכבלים והלווין ומועצת הרשות השנייה לטלוויזיה (הקמת ברית המועצות). עמדת המשרד כי יש מקום שהלו"ז ייקבע בחוק ההסדרים אך היישום יתבצע על ידי משרד התקשורת שגם יקבע את הרכב המועצה החדשה.



בנושא הפרטת חברת הדואר ובנק הדואר בכוונת המשרד להוציא את העניין מחוק ההסדרים ואף לעכב את ההפרטה לאור המשבר הכלכלי החדש. "נקיים בחינה של העניין בשיתוף מלא עם ההנהלה" מסר הבכיר.



עוד יוזמה צרכנית שירצה המשרד לקדם ולא במסגרת החוק: ניתוק הזיקה בין רכישת מכשיר לבין הטבת דקות שיחה (השיטה של חיוב זיכוי), אשר מונעת תחרות בשוק מכשירי הסלולר ואף כובלת את הצרכן. כאן בכוונת המשרד לטרפד את החקיקה בנושא ולקדם את הרפורמה בצורה של שימוע.



לבסוף, משרד התקשורת מתכוון לצאת למכרז תדרים חדש שיאפשר כניסת מפעיל סלולרי נוסף בישראל. המשרד הכין כבר מתווה למכרז ולמתחרה החדש יובטחו מספר 'הגנות ינוקא' שהחשובה בהן היא להבטיח אפשרות לרכב על אנטנות החברות המתחרות באזורים ללא קליטה (רומינג פנימי) וזאת בתקופת פרישת התשתית שלו. בכוונת המשרד לקדם את המכרז הנ"ל במהירות, ולצאת עימו כבר בחודשיים הקרובים.



בתחום הכנסת מפעיל סלולרי וירטואלי (MVNO) משרד התקשורת לא מתנגד לקידום החקיקה בנושא במסגרת חוק ההסדרים, וזאת לצד ניסוח הרישיון במשרד, הליך שכבר מקודם במשרד מספר חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully