וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרומן בין נתניהו לעיני הסתיים? ההסתדרות מתנגדת לסעיפים בחוק ההסדרים בהם ההפרטות המתוכננות

חיים ביאור

3.5.2009 / 17:39

בין דרישותיו של עיני: הגדלת קצבאות הזיקנה באופן שווה לכל הקשישים ועצירת הפרטת פרויקט המרכבה



יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע היום לשר האוצר, יובל שטייניץ, ולראשי אגף התקציבים במשרד האוצר על התנגדותו לשורה של סעיפים בחוק ההסדרים, בעיקר בנוגע להפרטות של גופים ממשלתיים ולהרחבת תוכנית ויסקונסין למלחמה באבטלה. שטייניץ מתכוון למסור השבוע את תשובתו לעיני.



כמה מההתנגדויות מבוססות על ההסכם הקואליציוני מהחודש שעבר, שעיני היה הגורם המניע שבו, ובסך הכל ההסתדרות מתנגדת ל-19 סעיפים. כך, לדוגמה, עיני מתנגד לכוונת האוצר להגדיל את קצבאות הזיקנה באופן דיפרנציאלי ודורש שההגדלה תיעשה באופן שווה לכל הקשישים. עיני מתנגד גם לכוונת האוצר להאריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה בחודש ימים רק למובטלים מבוגרים הזכאים כיום לדמי אבטלה במשך חצי שנה, ודורש שהארכת התקופה תחול גם על מוטבלים צעירים שתקופת הזכאות שלהם קצרה מחצי שנה.



ההסתדרות מתנגדת כמו כן לשורה של הפרטות המתוכננות בשנה הקרובה: הפרטת קווי הייצור של טנק המרכבה, הפרטת חברת דואר ישראל, הפרטה חלקית בחברת רכבת ישראל (הקמת מרכזי אחזקה בשיתוף הסקטור הפרטי לתחזוקת קרונות) והפרטת המעונות למפגרים. לטענת עיני, הפרטת המרכבה תגרום לפיטורי 550 אזרחים עובדי צה"ל ולפיטורי 2,000 עובדים במפעלים הקשורים לפרויקט. הפרטת חברת הדואר לא תשפר את השירות לציבור ותפגע בעובדים עד כדי אפשרות לפיטורים של מאות מהם. ההפרטה ברכבת תגרום לפיטורי עובדי התחזוקה, והפרטת המעונות למפגרים לא תייעל את תפעול המעונות ותגרום לפיטורים גם שם.



ההסתדרות גם מתנגדת לשילוב הטלוויזיה החינוכית ברשות השידור, בנימוק שאין לעשות שינוי במעמדה ללא הסכמה עם נציגות העובדים. כן היא מתנגדת להרחבת תוכנית ויסקונסין ("אורות לתעסוקה"), בנימוק שמדובר בפגיעה במעמדו של שירות התעסוקה ובסכנה לפיטורי 800 עובדי השירות.



בנוגע למס הכנסה שלילי, חוק ההסדרים קובע כי המהלך יבוצע רק בתנאי שתוכנית ויסקונסין תיושם בכל הארץ. ההסתדרות מתנגדת להתניה בין הרחבת תוכנית ויסקונסין להחלת מס הכנסה שלילי בכל הארץ. כן מתנגדת ההסתדרות לפגיעה בעוורים ובנכים שתיגרם, לטענתה, בשל הסעיף בחוק הקובע כי ההכנסה מעבודה של עיוור או נכה הפטורה ממס תהיה 280 אלף שקל בשנה, לעומת 546 אלף שקל בשנה כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully