וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועה בשוק האג"ח? איגרות חוב ממשלתיות זינקו השנה בעד כ-7%

יובל מעוז

3.5.2009 / 18:30

גילי כהן, מנהל השקעות באקסלנס הזהיר היום בכנס TheMarker: "שוק האג"ח מעוות - מישהו ישלם את המחיר"



"יש בועה באיגרות החוב", הזהיר היום גילי כהן, מנהל השקעות ראשי אקסלנס נשואה בוועידת שוק ההון של TheMarker. כהן הוסיף והאשים כי "הממשלות מפמפמות את שוקי האג"ח וזה יוצר נזק. האג"ח הממשלתי מעוות, זה קפיץ שלוחצים עליו ומתישהו התשואה תזנק בעוצמה. מעוותים את שוק האג"ח ומישהו בסוף ישלם את המחיר".



האם באמת התנפח שוק האג"ח ויצר עיוותים בשוק? המשקיעים עברו להשקעות סולידיות יותר בשנה האחרונה כשעזבו את שוקי המניות ושמו את כספם בשוקי האג"ח. מבחינת התשואות שהשיג שוק האג"ח ניתן לראות כי מתחילת השנה השיגו מדדי אג"חים ממשלתיים צמודים למדד תשואה של 4.9% ואג"חים ממשלתיות לא צמודות תשואה של 1.1%.



אג"חים ממשלתיות צמודות לטווחים של 2-5 שנים עלו ב-2009 ב-6.85% ואג"חים לטווח ארוך קצת יותר של 5-7 שנים, עלו בשיעור דומה של 6.4%. האג"חים הצמודים לטווח הארוך של 7-10 שנים טיפסו ב-4.8% מתחילת השנה.



באותה תקופה טיפסו מדדי המניות באחוזים ניכרים, כשמתחילת השנה עלה מדד ת"א 25 ב-24.3% ות"א 100 זינק ב-32.3%. לא מן הנמנע כי אם יימשך הראלי במניות בבורסה תחל חזרה של משקיעים משוק איגרות החוב לשוק המניות, שעשויה להוריד את מחיר האג"ח הממשלתי.



בשוק הקונצרני נרשמה התאוששות מרשימה יותר. מאז הכריז האוצר על הקמת קרנות המנוף בסוף דצמבר 2008 רשם שוק האג"ח הקונצרני התאוששות דו-ספרתית, עוד לפני הקמת הקרנות עצמן. מדד תל בונד 20 טיפס מתחילת השנה ב-10.1% ומדד תל בונד 40 הוסיף לערכו 25.1% ב-2009.



קרנות המנוף הן קרנות המשותפות לממשלה ולגופים המוסדיים, המיועדות לטיפול באשראי החוץ הבנקאי ובהסדרי חובות של חברות ישראליות. בשבוע שעבר הסתיים שלב הגשת המסמכים למכרז קרנות המנוף 2, וגם קרנות אלה אמורות לעודד את פעילות שוק האג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully