וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר יאשר לויטה לייבא 3,000 טונה אפונה בפטור ממכס; שווי ההטבה כ-3.5 מיליון שקל

עמירם כהן

3.5.2009 / 18:55

בשל קריסת התשלובת החקלאים בישראל לא זרעו אפונה עבור המפעל



משרד האוצר צפוי לאשר לתשלובת ויטה פרי הגליל, לייבא מאנגליה 3,000 טונה של אפונה קפואה ללא מכס, כך לדברי גורם בכיר במגזר החקלאי. שווי ההטבה למפעל יסתכם בכ-3.5 מיליון שקל. בשל קריסת התשלובת, שנמכרה לאחרונה לרשת חצי חינם, לא זרעו החקלאים אפונה עבור מפעל פרי הגליל לייצור ירקות קפואים ושימורים, ואין למפעל חומר גלם לספק ללקוחותיו אפונה קפואה. ויטה פרי הגליל צורך בשנה רגילה כ-4.5 אלף טונה אפונה, כ-40% מצריכת 4 המפעלים בישראל לייצור ירקות קפואים ושימורים.



צבי אלון, מנכ"ל מועצת הירקות המסייעת בשיקום המפעל, אמר כי המועצה תומכת בפניית בעלי המפעל לקבל את הפטור ממכס. עוד אמר כי גם לאחר קבלת הפטור עלות האפונה המיובאת למפעל תהיה גבוהה בכחצי שקל מעלות רכישת חומר הגלם מהחקלאים. בתוך כך העביר היום (יום א') המנהל המיוחד לתשלובת, עו"ד עופר אטיאס, לחקלאים את מלוא חובה של התשלובת למגדלים בסך 26.8 מיליון שקל. הכספים הועברו על חשבון חלקם של הבנקים בחוב.



עדיין צפוי ערעור של קיבוץ יגור לבית המשפט העליון על חלוקת החוב בין הנושים. אם יתקבל הערעור יחזירו החקלאים לבנקים כ-3 מיליון שקל. לכספים הללו ערבה מועצת הצמחים, והיא תשלם אותם מקרנות שנצברו מהיטלים על מגדלי הירקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully