וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות חדות באסיה בעקבות התרחבות מגזר הייצור הסיני; הונג קונג עולה ב-3.7%

מיכל רמתי

4.5.2009 / 8:13

בורסת טייוואן מזנקת ב-6% בעקבות העלאת המלצה של גולדמן סאקס; בורסת טוקיו סגורה לרגל חג



עליות נרשמו הבוקר באסיה בהובלת מגזרי הטכנולוגיה והייצור, בעקבות הקמת קרן רזרוות אזורית של הבנק לפיתוח אסיה, וגידול בייצור בסין, לראשונה זה 9 חודשים. מדד MSCI אסיה פסיפיק, לא כולל יפאן, מתחזק ב-3.7%, ומתחילת השנה התחזק ב-18%. טייוואן מזנקת ב-6%, לאחר שבנק גולדמן סאקס העלה את הקצאת המניה ל"משקל יתר". הונג קונג עולה ב-3.7%; שנחאי עולה ב-2.3%; סיאול עולה ב-1.4%. בורסת טוקיו סגורה לרגל חג.



הבנק לפיתוח אסיה (ADB) הכריז בשבת על הקמת קרן בשווי 120 מיליארד דולר שתשמש כעתודת מט"ח אזורית, על מנת להשיב את אמון המשקיעים לשווקים. מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור של ארגון CLSAבסין הצביע על התאוששות קלה בייצור. המדד עלה באפריל ל-50.1 נקודות, לעומת 44.3 נקודות. זוהי הפעם הראשונה שהמדד עולה על 50 נקודות זה 9 חודשים. כל קריאה מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות במגזר הייצור.



בטייוואן נרשמו עליות חדות בעקבות העלאת ההמלצה של גולדמן סאקס, שהעריך כי יחסי האי עם סין משתפרים, מה שעשוי להוביל לגידול ביצוא. יצרנית השבבים טייוואן סמיקונדוקטור עולה ב-6.9%. חברת הון האי פרסיז'ן עולה ב-6.7%.



גולדמן סאקס אף העלה את המלצתו עבור מניית צ'יינה מובייל, מפעילת הסלולר הגדולה בעולם, שמתחזקת כעת ב-5.6% בבורסת הונג קונג, ועבור מניית KB פייננשל גרופ, הבנק הגדול בדרום קוריאה, המזנקת ב-15% בסיאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully