וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הפועלים: בוועדת הכספים תומכים בפישר

צבי זרחיה

4.5.2009 / 8:14

הוועדה תדון בימים הקרובים בהדחת יו"ר הפועלים על פי המלצת המפקח. "הנגיד הוא הסמכות המקצועית העליונה בנושא"

"איני רוצה להביע עמדה נחרצת, אבל הרושם שלי הוא שבנק ישראל דן בנושא לגופו של עניין והוא פועל באופן מקצועי ולטובת הבנק",­ כך אמר אתמול יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), על המלצתוו של בנק ישראל להדיח את יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר. גפני שוחח בעניין זה עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. בנוסף, הפועלים פנה אל גפני בבקשה כי ייפגש עם בכירים בבנק.

הדרישה לדון בנושא בוועדת הכספים הועלתה על ידי ח"כ דני דנון (ליכוד). "דני דנקנר צריך ללכת הביתה ובהקדם", הבהיר דנון. "אם אריסון לא תמלא אחר הוראת נגיד בנק ישראל, נאלץ אותה לעשות כן".

באמצע השבוע שעבר שיגר דנון אולטימטום אל שרי אריסון, בעלת בנק הפועלים, שבו תבע ממנה לפטר את דנקנר עד 7 במאי 2009. "בנק הפועלים קיבל מהנגיד כרטיס אדום וממשיך להתרוצץ במגרש באומרו 'לא ראיתי את הכרטיס האדום", הוסיף. "הנגיד הוא השופט וחמור שאריסון ממשיכה להתעלם מהחלטתו".

דנון הדגיש כי "איני מקבל את הטענה שבנק הפועלים הא עסק פרטי ואסור לנגיד להתערב. אם חס וחלילה אחד הבנקים יתמוטט הרי שהמדינה תאלץ להתערב ולהזרים כסף להגנה על כספי הלקוחות. לכן, זוהי חובתו של בנק ישראל להתערב במיוחד כשיש לו סמכויות לפי החוק".

"הציבור הוא הבעלים האמיתי של הבנק"

גם חברים בוועדת הכספים הביעו עמדות נחרצות. ח"כ זאב אלקין (ליכוד), יו"ר הקואליציה, אמר כי הוא מצפה מהבעלים, מהנהלת בנק הפועלים ומכל בנק אחר במדינה לפעול לפי ההנחיות והדרישות של הבנק המרכזי. "בנק ישראל הוא גוף מקצועי מאוד, שבזכות הפיקוח הקפדני שלו נמנע בישראל משבר בתחום הבנקאות כפי שקרה במקומות אחרים בעולם", קבע. "על הבעלים והדירקטוריון להפיק לקחים מהביקורת של בנק ישראל וליישמה בכל מה שקשור לניהול הבנק".

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה): "אם בנק הפועלים לא יישם את ההמלצה להדיח את דנקנר יש לנקוט נגדו סנקנציות חריפות לטובת הציבור, שהוא הבעלים האמיתיים של הבנק. התנהגותו של נגיד בנק ישראל ראויה לכל שבח. בפעם הראשונה קיימת תחושה שיש בעל בית המפקח באמת ובתמים על מה שמתרחש בבנקים. צריך לזכור כל הזמן שבנק הפועלים הוא יותר של הציבור מאשר של שרי אריסון, ומה שמתרחש בו נוגע לרוב האזרחים במדינת ישראל. הגיע הזמן שראשי הבנק ובעליו יבינו את העובדה הזו".

ח"כ אמנון כהן (ש"ס): "בנק הפועלים נדרש לכבד את עמדת הנגיד. אם הנגיד מתערב בסוגיה חשובה כזו באחד הבנקים, צריך ליישם את עמדתו, מכיוון שאין לו אינטרס אישי. אני סומך על שיקול דעתו של הנגיד, הפועל לטובת המשק ויציבות הבנק".

תמיכה בעמדת פישר הביע גם ח"כ שי חרמש (קדימה): "הנגיד חף מכל אינטרס אישי ולא ניתן להטיל בו דופי", ציין. "לפיכך, יש למלא אחר המלצותיו לפני שנעבור משבר כלכלי".

ח"כ רונית תירוש (קדימה) אמרה כי המפקח על הבנקים הוא מקצועי ועל דירקטוריון בנק הפועלים ליישם את עמדותיו. עם זאת, באשר להדחתו של דנקנר ולחילופי המנכ"לים אמרה: "ההתערבות הפרסונלית במינוי המנכ"ל החדש ובסיום כהונתו של יו"ר הדירקטוריון היא בבחינת התערבות יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully