וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רכישת 20% בקרייזלר: פיאט רוצה גם לרכוש את אופל מידי GM

רויטרס

4.5.2009 / 9:01

פיאט שוקלת הנפקה של חטיבת כלי הרכב שלה ומיזוגה עם חטיבת GM אירופה, הכוללת את אופל



פיאט האיטלקית הודיעה ביום ראשון כי היא שוקלת לרכוש את חטיבתה האירופית של ג'נרל מוטורס (GM), ולמזגה עם חטיבת המכוניות שלה. מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, צפוי להיפגש עם שרים בממשלת גרמניה על מנת לדון ברכישה אפשרית של אופל, חלק מהחטיבה האירופית של GM. פיאט הודיעה בשבוע שעבר על שותפות עם יצרנית המכוניות האמריקאית קרייזלר, שהחלה בהליכי פשיטת רגל.



דירקטוריון פיאט נפגש ביום ראשון על מנת לבחון את העסקה עם קרייזלר, ותמך במרקיונה במהלך לרכישה הפוטנציאלית של אופל. החברה הודיעה כי "במסגרת מהלך שכזה, פיאט שוקלת כמה מבנים אפשריים, ביניהם גם הנפקת קבוצת כלי הרכב של פיאט ושילובה עם חטיבת ג'נרל מוטורס אירופה". לדברי פיאט, לחברה ממוזגת יהיו הכנסות שנתית בסך כ-80 מיליארד יורו.



פיאט נחושה לרכוש את אופל, לאחר שביום חמישי הצליחה להגיע להסכם של הרגע האחרון לרכוש 20% מקרייזלר, יום לפני המועד האחרון שקבע ממשל אובמה ליצירת שותפות.



שר הכלכלה הגרמני, קרל תיאודור צו גוטנברג, אמר ביום ראשון כי כל משקיע המעוניין באופל - כולל פיאט - צריך להציג אסטרטגיה לטווח ארוך להמשך קיומם של מפעלי אופל על מנת לזכות בתמיכת ממשלת גרמניה. "אין בכוונתנו לצאת להרפתקה פיננסית עם כספי משלמי המסים", אמר גוטנברג בראיון לעיתון הגרמני "בילד אם זונטאג".



מרקיונה ייפגש בברלין עם גוטנברג ועם שר החוץ פרנק-ולטר שטיינמאייר, המועמד לתפקיד קאנצלר גרמניה מטעם מפלגת הסוציאל-דמוקרטים בבחירות הקרבות. שטיינמאייר מוביל את מאמצי הממשל להמשך קיומה של אופל. גם חברת חלפי הרכב הקנדית מגנה אינטרנשונל הביעה עניין ברכישת אופל, ופרשה בפני גוטנברג את תכנית הרכישה.



מרקיונה אמר כי פיאט זקוקה לשותפה על מנת להגיע לתפוקה של 5.5-6 מיליון מכוניות בשנה, התפוקה שלהערכתו נדרשת על מנת לשרוד את המשבר בענף הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully