וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: נתונים מהיבשת האוסטרלית מקפיצים את האוזי לרמתו הגבוהה ביותר מזה 7 חודשים כנגד הדולר

TheMarker

4.5.2009 / 10:52

גם כנגד הין הצליח האוזי להתחזק עד לכדי 73.54 ין; הדולר במגמת החלשות מול המטבעות העיקריים אך מתחזק מול הין



בזירת המט"ח בעולם נחלש הדולר מול המטבעות המובילים. הליש"ט מתחזקת ב-0.01% לרמה של 1.4928 דולר לליש"ט, והיורו מתחזק ב-0.11% לרמה של 1.3298 דולר ליורו. בבוקר יום שני, המסחר העולמי מתעורר על רקע רוחות האופטימיות הנושבות מפתיחת שבוע המסחר באסיה, שם בולט מדד ההנג סנג של הונק קונג בעלייה של 4.2%, לאחר שדווח כי מגזר הייצור בסין הציג צמיחה בחודש אפריל, לאחר 9 חודשים של התכווצות.



ממשלת יפן הודיעה כי תקצה 6 טריליון ין (60.5 מיליארד דולר) זמין לעסקות החלף מטבעות, במה שיביא למדינות בעלי מטבעות חלשים גישה לין היפני במשברי מימון. בתוך כך, הסכימו שרי האוצר מדרום-מזרח היבשת להקים מאגר של קרנות מימון בעיתות חירום, בסכום מצרפי של 120 מיליארד דולר. הדולר נסחר היום כנגד המטבע היפני ברמות של 99.43 דולר לין, כשהוא מתחזק כמעט בכ-0.5% מול המטבע היפני, ומתקרב בצעדי ענק לרמות ה-100 דולר, שכעת היא התנגדות החזקה של הצמד.



המכון האוסטרלי לסטטיסטיקה פירסם לפנות בוקר כי מדד מחירי הבתים ירד ב-6.7% ברבעון הראשון, הירידה החדה ביותר מאז המיתון שידעה המדינה ב-1991. זאת, לעומת ציפיות כי המדד ישאר ללא שינוי ולאחר שברבעון האחרון של 2008 תוקן הנתון לירידה של 3.9%, לעומת הקריאה הקודמת שעמדה על ירידה של 0.8%. בנוסף, פורסם כי מסחר הצעות העבודה באפריל ירד ב-7.5% לעומת חודש מארס שבו ירד מספר המודעות ב-8.5%. בתגובה לכך, המטבע האוסטרלי זינק לרמות של 0.7390 דולר, הרמה הגבוהה ביותר מזה שבעה חודשים, וגם כנגד הין הצליח להתחזק עד לכדי 73.54 ין.



היום הינו יום המסחר הרביעי ברציפות בחוזים העתידיים על הנפט בו המסחר ננעל בעליות, והשבוע השני בו מציגים החוזים העתידיים עלייה שבועית, לאחר שסיכמו את השבוע בעלייה של 3.2%. זאת, על רקע ציפיות שהמיתון העולמי יגבר על החששות מפני גידול מתמיד ועודף ברמות המלאי של הזהב השחור. הזהב השחור נתן את הזינוק בעיקר לאור היחלשות הדולר כנגד היורו, ביטחון הצרכן שנראה גבוה מתמיד, וגם החופשות בשווקים באירופה שגורמים לסוחרים רבים להיות בחופש ולאחרים להשפיע על מחיר הנפט, במקומם.



הזהב מתחזק בבוקר יום שני ומוסיף כ-5 דולר לערכו, בעוד הסינים מזרימים קניות מוגברות למתכת היקרה. במהלך החודש החולף איבד הזהב כ-3.5% ממחירו, בעוד סוחרים רבים קיבלו תיאבון לסיכוני יתר ונטשו את הזהב כשהם עושים את דרכם למניות והשווקים התנודתיים. למרות שכעת הצליחה המתכת היקרה לעשות קאמבק ולהתחזק עד רמות 918 דולר, הבוקר לא הצליח הזהב לחזור לימים עברו ורמתו היומית הגבוהה ביותר עמדה רק על 895.80 דולר לאונקיה.



הסיבות להתחזקותו של הזהב נובעות מקניות יתר בהודו לקראת עונת הנישואין במדינה, וגם הסינים רוכשים מהמתכת הנוצצת בימים אלו. באופן מסורתי הזהב מבצע מהלכים מנוגדים לשטר הירוק, ובעוד שהדולר מאבד מערכו הבוקר כנגד המטבעות העיקריים, נראה שהזהב דווקא מתקבע כאלטרנטיבה השקעתית לדולר, לפחות לטווח הקרוב.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליטס בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully