וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי הצליח - ביוקנסל נוסקת ב-275%

יורם גביזון

4.5.2009 / 11:28

החברה פיתחה תרופה המתבססת על גנים המצויים בתאי גזע עובריים ובגידולים סרטניים, שנמצאה כמונעת היווצרות גידולים נוספים בחולה סרטן כליות

מנית ביוקנסל מנתרת ב-275% במחזור של 1.5 מיליון שקל - גדול פי 105 מהמחזור הממוצע במניה. זאת, בעקבות הודעת החברה על הצלחה בטיפול חמלה - כלומר טיפול בתרופה לא מאושרת בחולה במחלה סופנית שכל הטיפולים המאושרים בו נכשלו.

ביוקנסל נתנה את תרופת הדגל שלה, BC 819, לחולה שסבל מסרטן שטחי של שלפוחית השתן באגן הכליה, אחת מכליותיו כבר נכרתה ועמד בפני כריתת הכליה האחרת - דבר שהיה מצריך ביצוע דיאליזות לאורך כל חייו. החולה קיבל 6 טיפולים במינון של 10 מ"ג כל אחד בהזרקה לאגן הכליה.

ממצאי הבדיקות מראים כי נמנעה היווצרות גידולים באגן הכליה במשך שנה לאחר שהחולה היה מועמד לכריתת כלייתו השניה. החולה לא סבל מתופעות לוואי חמורות אלא המשיך לתפקד ולעבוד בהתאם לאיכות חייו לפני תחילת הטיפולים. רופאיו הביעו את רצונם להשתמש בתרופה של ביונקסל גם בעתיד במקרים דומים. ביוקנסל שוקלת את המשך פיתוח התרופה להתוויה זו בעתיד בהתאם למשאבים שיעמדו לרשותה.

החברה הוקמה ב-2004 על בסיס מחקריו של פרופסור אברהם הוכברג מהאוניברסיטה העברית. הוכברג בודד גן שמופיע ברמות גבוהות בשני סוגי תאים - תאי גזע עובריים וגידולים סרטניים - עובדה שממנה הסיק כי הגן, H-19, מתבטא ב-33 סוגי סרטן ככל הנראה משום שהוא מאפשר לתאים הסרטניים לשרוד בתנאים של היעדר חמצן ונוזל דם.

על בסיס מחקרים אלו ביוקנסל פיתחה תרופה שפועלת להשמדת התאים הסרטניים באמצעות מנגנון הפעלה של רעלן הדיפטריה, שהוכח ככלי יעיל לחיסול גידולים סרטניים ללא פגיעה בתאים הבריאים. ביוקנסל נשלטת על ידי כלל ביוטכנולוגיה (23.6%) ופרופסור אברהם הוכברג (13.1%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully