וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי: נתוני הגירעון התקציבי בישראל והמאזן השוטף עשויים להכביד על השקל בחודשים הקרובים

TheMarker

4.5.2009 / 11:42

לפי האנליטסים, שער הדולר יושפע בטווח הארוך ממגמת המטבע בעולם, ומפער הריביות של הדולר מול השקל העומד כיום על 0.25% לטובת השקל



בטווח הארוך, שער הדולר יושפע ממגמת המטבע בעולם ומפער הריביות של הדולר מול השקל, העומד כיום על 0.25% לטובת השקל, טוענים היום בבית ההשקעות אינפיניטי. בנוסף, נתוני הגירעון התקציבי בישראל והמאזן השוטף עשויים להכביד על השקל בחודשים הקרובים, לפי האנליטסים.



שוקי ההון מתחילים לעלות מספר חודשים לפני היציאה מהמיתון, אך נראה שיעבור עוד זמן רב עד שהפעילות הכלכלית בעולם תעבור לצמיחה בת קיימא, טוענים באינפיניטי. "לעומת סימני ההתאוששות שנרשמו בארה"ב, הכלכלה באירופה ובישראל כנראה עדיין לא ראתה את התחתית", לפי האנליטסים.



התוצר בשנה הקרובה יצביע על המשך ההתכווצות בפעילות המשקים בעולם, ובישראל האנליטסים צופים להמשך בעלייה בשיעור האבטלה גם בשנת 2010. "בתוכנית הכלכלית החדשה ישנן בשורות טובות למשק, אולם הנעלם הגדול הוא מי יממן את התוכנית. כנראה שגזירות חדשות עומדות בפתח", טוענים האנליטסים.



האינפלציה הצפויה במהלך 12 החודשים הקרובים, כפי שהיא נגזרת משוק ההון, הינה בשיעור של כ-1.3%, לאחר שבחודשים האחרונים הציפיות היו לאינפלציה שלילית בהסתכלות של שנה קדימה. מדד חודש מארס הפתיע ועלה ב-0.5% ומדד אפריל אמור להיות גבוה יותר בשיעור של כ-1.1%. אולם, באינפינטי מעריכים כי סביבת אינפלציה גבוהה מעבר ליעד הממשלה (3%) אינה צפויה בשנה הקרובה, בשל המיתון שישרור בתקופה זו במשק.



באפיק הסולידי נמשכו עליות השערים הנאות גם בחודש החולף. מדד האג"ח הכללי רשם החודש עלייה של 1.16%, ומתחילת השנה רשם עלייה של 9.14%. איגרות החוב צמודות מדד קונצרניות רשמו עלייה של כ-5.94% באפריל, ומתחילת השנה רשמו עלייה של 21.65%. "בעקבות העליות האחרונות באפיק הסולידי, גברה החשיבות לסלקטיביות בבחירת איגרות החוב, בעיקר מקרב הקונצרניות", מסכמים האנליטסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully