וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריירה בוגרת

רוני קדר

4.5.2009 / 12:15

חיפוש עבודה מוצלח לאחר גיל 50 יכול להיות התחלה של קריירה משגשגת וארוכת טווח. אל תתייאשו

מחפשי עבודה הנמצאים בסקאלת הגיל שמעל 50, בין אם כאלו שאיבדו כרגע את עבודתם או שיודעים כי בעקבות המצב הכלכלי יפוטרו בקרוב, נמצאים במצב של חוסר ודאות וייאוש מפאת העובדה כי לא חיפשו עבודה במשך עשרים השנים האחרונות. יותר מכך, ההרגשה היא שלעולם לא תוכלו למצוא עבודה עם תנאים כמו שהיו לכם בעבודתכם האחרונה.

ראשית, יהיו רבים שיגידו כי אין באפשרותכם למצוא עבודה מעל גיל 50, וגם אם תמצאו אחת, זה יהיה אחרי חודשים רבים של חיפוש ובסופו של דבר העבודה היחידה שתקבלו תהיה בחצי המשכורת שאותה הינכם מקבלים בימים אלו. אבל בעזרת עבודה קלה ותכנון נכון, תוכלו לנפץ את המיתוסים האלו, וחיפוש העבודה יהיה עניין של זמן קצר.

נסיון בעייתי

ישנם מעסיקים שאינם רואים בגילו של מועמד כמכשול לתפקיד. עם זאת, הבעיה קיימת בגלל מספר סיבות עיקריות:

עלויות אחזקת העובד גבוהות ככל שהוא מבוגר יותר מאחר והוא נתפס כבעל ציפיות שכר גבוהות יותר מעובד שנמצא באותה משרה אך צעיר ממנו בעשור. כדי לשבור את המיתוס כדאי לעובד לפנות אל המעסיק כבר בראיון העבודה ולהסביר כי הוא מוכן להתחיל את העבודה בשכר נמוך יותר ולאחר תקופת ניסיון לקבל העלאה ידועה.

עודף ניסיון היא אחת הבעיות הגדולות שיש בהעסקת אדם מבוגר מאחר ובדרך כלל חושש המעסיק ממישהו בעל אגו גדול וניסיון רב משלו שיערער את סמכות הממונים ועלול לעורר יותר קשיים מתועלת. לעיתים, חושש גם המעסיק כי אדם מבוגר יותר עשוי לתפוס את מקומו בחברה כי כבר מילא תפקידים כאלו בעבר.

תפקיד הביניים שמוצע בדרך כלל לעובד המבוגר, נמצא במעמד נחות עם הטבות מופחתות ותנאים נמוכים מהתפקידים הקודמים של המועמד. החשש הוא שעבודה כזו תהווה עבורו רק תחנת ביניים לתפקיד מתגמל ובכיר יותר וכך האירגון יפסיד עובד שהשקיעו בו והכשירו אותו, אך לא יזכה לראות את הרווחים.

התקדמו הלאה

הצעד הראשון הוא להיות מעט קשוחים יותר, לקחת את עצמכם בידיים ולהאמין ביכולתכם. תוכלו להיות מופתעים ממה שעשוי לקרות במידה ויש גישה חיובית ואתם מאמינים שדברים אכן ייעשו. אם תבזבזו את הזמן במירמור לגבי האופציה שגילכם יהיה בעייתי, תיכשלו. הגיל הוא עובדה כואבת בחיים, אך נצלו אותה לטובתכם.

אם אתם עוסקים בחיפוש משרה חדשה במשך כל הזמן הפנוי, עשו את התחקיר הרצוי והבדיקה העצמית כי בוודאי לא תהיו הראשונים שמחפשים עבודה מעל גיל 50 וכדאי לכם לבדוק מחדש מה חשוב לכם בעבודתכם החדשה. כמו כן, בחנו את הפרטים הקטנים בכל הצעת עבודה ושלחו קורות חיים גם למשרות להן לא הייתם שולחים את פרטיכם בדרך כלל.

אלא אם כן השתתפתם במרתון תל אביב האחרון, בקרו אצל הרופא כדי לבדוק אם בריאותכם ובקרו אצל דיאטנית כדי לפתוח בתוכנית בריאות וספורט. התחילו לאט ובנו את הכושר הגופני שלכם. לא צריך לשם כך להרשם למכון כושר אלא נסו להתחיל לצעוד או לרוץ-זה יוביל אתכם לדרך הנכונה. כשתכנסו לכושר, ואולי תרדו מעט במשקל, הגיוני כי בטחונכם העצמי יעלה. חיפוש עבודה מוצלח מתחיל בביטחון העצמי.

הדבר היחיד שיש לזכור כי לאלו מעל גיל 50 יש נכס שכל המעסיקים רוצים וזהו ניסיון. ישנם מעסיקים רבים אשר מחפשים עובדים שיכולים להוכיח כי הם מסוגלים לעשות משהו טוב יותר, מהר יותר, במסגרת התקציב, להגדיל את המכירות, לצמצם עלויות, לעשות משהו יעיל יותר, ולספק שירות לקוחות מעולה, ללא קשר לגילם. אך בכל זאת, אל תגזימו ונסו להפחית במילים כגון: בטח שהייתי, אני כבר מכיר, זה קטן עליי. אלו מילים המקרינות ריחוק ויהירות. הישארו בגובה העיניים של אלו המעסיקים אתכם וכך תצלחו את ראיון העבודה בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully