וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הפרסום של גוגל משתלמת: הכנסות אינקרדימייל עלו ב-34% ל-6.4 מיליון דולר ברבעון הראשון

ניר צליק

4.5.2009 / 12:07

הרווח התפעולי עמד על 2.5 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 900 אלף דולר ברבעון המקביל



הכנסות אינקרדימייל עלו ב-34% ל-6.4 מיליון דולר ברבעון הראשון. הרווח התפעולי עמד על 2.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 900 אלף דולר ברבעון המקביל.



אינקרדימייל, יצרנית תוכנת הדואר הבידורית, סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם שיפור משמעותי בהכנסותיה, שנבע בעיקר מעלייה בכמות ההכנסות שנוצרו מתוכנית הפרסום של גוגל. הכנסות הרבעון הסתכמו ב-6.4 מיליון דולר - גידול של כ-34% בהשוואה להכנסות החברה ברבעון המקביל אשתקד, אשר עמדו על סך של כ- 4.8 מיליון דולר.



הרווח הגולמי צמח ב כ-39% לכ-6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-94% בהשוואה ל-91% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווחיות מקורה בגידול חלקן של ההכנסות מחיפוש, המהוות כ-70% מסך ההכנסות ואשר אינן נושאות עלויות ישירות.



המשמעות היא כי עיקר הכנסות החברה כעת נובעות מתוכנית הפרסום של גוגל, הקרויה Adsense. גוגל מפרסמת באתרי אינטרנט פרסומות הרלוונטיות לתחום העיסוק של האתר. התמורה בגין הפרסומות, שמתבססת על תשלום בגין הקלקה ועל תשלום גלובלי בגין מספר האנשים שנחשפו לפרסומות, מתחלקת בין האתר בו פורסמה המודעה ובין גוגל. במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות מקשרת גוגל את הפרסומות לתוצאות חיפוש שהוצגו באמצעות חשבונות הלקוחות באינקרדימייל.



הוצאות התפעול ברבעון הראשון עמדו על 3.5 מיליון דולר, ירידה של 32% לעומת 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כתוצאה מהירידה בהוצאות התפעול, עמד הרווח התפעולי על 2.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי בסך של 900 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה החדה בהוצאות התפעול נבעה בחלקה מפיטורים של כ-50 עובדים במהלך השנה האחרונה.



בשורה התחתונה סיימה החברה את הרבעון עם רווח נקי של 1.4 מיליון דולר, או 15 סנט למניה בהשוואה להפסד של 700 אלף דולר או 7 סנטים למניה ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח נקי של 1.6 מיליון דולר או 18 סנט למניה בהשוואה לרווח נקי של 500 אלף דולר או 5 סנטים למניה ברבעון המקביל.



בנוגע לשנת 2009, אמר מנכ"ל החברה, עופר אדלר כי "אף חברה אינה חסינה בפני המיתון. אינקרדימייל חווה אף היא האטה כתוצאה מהאקלים הכלכלי השלילי". למרות זאת הוסיף אדלר כי "על אף הסביבה העסקית המאתגרת, אנו מעודדים מהתוצאות החזקות של הרבעון הראשון ואנו ממשיכים להאמין כי נוכל להציג הכנסות של כ-25 מיליון דולר במהלך שנת 2009". עוד הוסיף אדלר כי "בנוגע לרווח נקי, איננו יכולים לתת תחזית מדויקת שכן נתון זה מושפע מפרמטרים רבים, כגון: הכנסות והוצאות מימון, תנודות בשער חליפין וכן שינויים בשיעור המס האפקטיבי שלנו המושפע ממדיניות הדיבידנד שלנו ויישומה"



לפני כחודש וחצי אישר דירקטוריון אינקרדימייל חלוקת דיווידנד של כ-4.6 מיליון דולר, או חצי דולר למניה, סכום גבוה במקצת מהרווח הנקי לשנת 2008. חלוקת הדיווידנד תתבצע בכפוף לאישור בית המשפט ורשויות המס בישראל. החברה הודיעה ב-12 במארס על מדיניות דיווידנד בה לפחות 50% מהרווח הנקי השנתי יחולק כדיווידנד. לפי מדיניות זו, בטרם כל חלוקת דיווידנד תודיע החברה על הסכום המחולק ותאריך החלוקה.



אינקרדימייל, שנוסדה בידי בני הדודים ירון ועופר אדלר, החלה את דרכה כחברה לפיתוח ושיווק תוכנת דואר אלקטרוני בידורית, שהינו גם מוצר הדגל של החברה. כמו כן, מציעה החברה למשתמשים שירותים ומוצרים משלימים, הכוללים פתרון למניעת דואר זבל מתוצרת קומטאץ' ומוצר בידורי נלווה לתוכנות מסרים מידיים. מאז תחילת השנה עלתה מניית החברה בכ-51% והיא נסחרת במחיר של כ-3.8 דולרים למניה, המשקף לחברה שווי של 35.2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully