וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מצטרפת למאמץ העולמי לצמצום גזי החממה: תסגור בתי זיקוק ומפעלים לא יעילים

סוכנויות הידיעות

4.5.2009 / 13:01

סין תסגור מפעלים רבים בהם הטכנולוגיות מיושנות או שתפוקתן קטנה ואינה יעילה



סין, צרכנית האנרגיה השנייה בגודלה בעולם, מתכוונת לסגור בתי זיקוק קטנים ומפעלי ייצור מתכות מיושנים עד 2011 על מנת להגדיל את יעילות הייצור שלה, ולצמצם את הזיהום. בתי זיקוק קטנים אחרים יתמזגו או יירכשו על ידי חברות הנפט הממשלתיות הגדולות.



הנציבות לפיתוח ורפורמה לאומית בסין הודיעה כי תסגור את כל בתי הזיקוק המפיקים פחות מ-20 אלף חביות נפט ביום, ותעודד את בתי הזיקוק המסוגלים לזקק 20-40 אלף חביות ביום להתמזג או להיסגר אף הם. לבתי זיקוק פרטיים קטנים בסין יש תפוקה כוללת בסך כ-1.6 מיליון חביות ביום. הממשלה תאסור גם על הקמת בתי זיקוק לעיבוד ביטומן ומוצרי נפט נוספים בטכנולוגיה מיושנת. תפוקת בתי הזיקוק המיושנים בסין מגיעה לכ-200 אלף חביות בשנה, נכון לסוף 2008.



הממשל הסיני העלה את המס על שימוש במוצרי נפט, על מנת לעודד חיסכון באנרגיה ולצמצם את הזיהום. הממשל מתכוון גם להעלות לכבישים 60 אלף כלי רכב המונעים באנרגיות חלופיות עד 2012. בנוסף סין תסגור מפעלי ייצור ברזל האחראים לתפוקה של 72 מיליון טונה ברזל בשנה, ומפעלי פלדה המייצרים 25 מיליון טונה פלדה בשנה. ייסגרו גם מפעלי נחושת, עופרת, אבץ ואלומיניות, בהם הטכנולוגיה מיושנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully