וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקשוקה של עובדי חיפה כימקלים

קובי מנדל

4.5.2009 / 13:51

עובדי חיפה כימקלים יקימו מחר מאהל מחאה מול הכנסת. בין פעולות המחאה: חלוקת שקשוקה לעוברים ושבים תחת הסלוגן "השקשוקה שעופר מאכיל אותנו"

עובדי חיפה כימיקלים יקימו מחר אוהל מחאה מול הכנסת בירושלים, בעקבות השבתת מפעליהם במפרץ חיפה והנגב. חיפה כימקלים הסבירה את השבתת המפעלים בעליית מחירי האשלג שהיא רוכשת ממפעלי ים המלח.

העובדים מקווים באמצעות אוהל המחאה להעביר לחברי הכנסת מסר נוקב ולהביא אותם לפעול באופן מיידי להחזרת הפיקוח על מחיר האשלג. לטענתם - מאז שהסירה המדינה את הפיקוח על מחיר האשלג, במרץ 2006 – לאחר עשרות שנים של פיקוח – העלתה כי"ל את מחיר האשלג ב-400% למחיר של למעלה מ-600 דולר לטון, מחיר המשקף למשפחת עופר רווח של כ-500%.

העובדים, ילבשו מחר חולצות עם סיסמאות המבטאות את סלידתם מהתנהלות משפחת עופר ואת רצונם לחזור לעבוד, יניפו שלטים ויחלקו מנשרים לחברי הכנסת ולעוברי אורח. בנוסף, יגישו העובדים לחברי הכנסת ולאורחים שקשוקה פיקנטית, תחת הסיסמה "השקשוקה שעופר מאכיל אותנו". כ-120 עובדים מכל שדרות הניהול צפוים לשהות באוהל המחאה. במשך הלילה תשהה באוהל משמרת מצומצמת של כ-20 עובדים שתמשיך אל תוך הלילה.

לפני למעלה משבועיים פסקו קווי הייצור של החברה מלפעול עקב אי יכולתה להמשיך ולרכוש אשלג במחירים הנדרשים על ידי מונופול קבוצת כי"ל. בחברה הבהירו, כי ללא ירידה משמעותית במחיר האשלג, לא יוכלו קווי הייצור במפעלי החברה בחיפה ובמישור רותם שבנגב לחזור לפעילות.

מפעלי ים המלח: "זאת לא אשמתנו. הם לא מוכרים"

ממפעלי ים המלח נמסר בתגובה, כי "אני מצרים על כך שחיפה כימיקלים ממשיכה להשתמש בעובדיה לצורך ויכוח שהוא עסקי גרידא. חיפה כימיקלים, חברה שהיא מונופול ומייצאת 90% מתוצרתה לחו"ל, נקטה בצעד ציני להחריד בפנותה לממשלה שתתערב ביחסים מסחריים בין שתי חברות עסקיות.

היצור בחיפה כימיקלים מודמם לא בגלל מחסור בחומר גלם ולא בגלל מחירו. היצור מודמם מפני שבחיפה כימיקלים ערימות גדולות של תוצרת גמורה שלהם (חנקת אשלגן) והם מוכרים אותה בקצב איטי מהרגיל. זו מדיניות מוצהרת של המנכ"ל שלהם – לא לייצר למלאי ולנהל את החברה על בסיס תזרים מזומנים.

הביקושים לתוצרת של חיפה כימיקלים בשפל והם לא מצליחים למכור. בכל מקרה, חיפה כימיקלים אינה זקוקה לחומר גלם עקב מלאים גבוהים והם הפסיקו יצור כבר בסוף 2008, חודשים לפני שפנו למו"מ על מחירי האשלג. חשוב להדגיש כי גם במחיר אשלג גבוה מהמחיר שהוצע להם ובמחירי התוצרת הנוכחיים שלהם, חיפה כימיקלים מרוויחים רווח יפה.

בעלי חיפה כימיקלים האמריקאים, היו יכולים "להכניס ידם לכיסיהם" ולממן המלאי בדיוק כמו שבעלי מפעלי ים המלח ממנים את יצור האשלג למלאי ע"י המשך העסקת עובדיהם, אבל כאמור הם נמנעים מלסייע ישירות לעובדיהם, ומפעילים אותם בטוענה של מלחמת מחירים או בעיות אספקה.

למעשה, ממשלת ישראל מתבקשת על ידי חיפה כימיקלים שהציבור הרחב בישראל יממן ויסבסד את הבעלים הפרטיים הזרים של חיפה כימיקלים על ידי התערבות וכפיית מפעלי ים המלח להוריד את מחירי השוק של האשלג.

לחיפה כימיקלים עומדת הדרך החוקית לפנות לרגולטורים בתחום זה והיא לא עשתה כך. מפעלי ים המלח פנו ביוזמתם לממונה על ההגבלים העסקיים כדי שתפעיל את שיקול דעתה ותבדוק את הנושא".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully