וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי על חבס: החברה צפויה לעמוד בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח בשלוש השנים הקרובות

נועה פרייס

4.5.2009 / 14:35

בבית ההשקעות טוענים שהחברה תוכל לשלם את החוב מהתזרים השוטף, במידה ותצליח למחזר את ההלוואות הבנקאיות; האנליטסים מעדיפים את סדרה 3 של החברה, הסדרה הקצרה יותר, שהחלה להיפרע בסוף 2008 ומסתיימת ב-2012



חבס תוכל לשלם את החוב למחזיקי האג"ח בשנתיים הקרובות מהתזרים השוטף, במידה ותצליח למחזר את ההלוואות הבנקאיות - כך טוענים היום באי.בי.אי. האנליסטית מיכל בר מציינת בסקירתה כי רוב ההלוואות נלקחו בחו"ל, מסוג נון ריקורס וכי מולן עומדים נכסים מניבים הנהנים משיעור תפוסה גבוה מאוד, כך שההנחה בנוגע למחזור החובות נראית סבירה בשלב זה.



באי.בי.אי מעדיפים את סדרה 3 של החברה, הסדרה הקצרה יותר, שהחלה להיפרע בסוף 2008 ומסתיימת ב-2012, מכיוון שהוודאות לגבי יכולת הפירעון שלה גבוהה יותר. בסוף 2011 מצטרפת גם סדרה 12 לפירעון. החברה הנפיקה שלוש סדרות אג"ח, וסך החוב לשוק ההון עומד על כ-514.2 מיליון שקל.



בשנת 2011 התזרים השוטף של החברה יכסה רק חלק מהשימושים הצפויים (גירעון של כ-30 מיליון שקל). נכון לסוף הרבעון הראשון, החברה יכולה לשחרר כשליש מהפיקדון (כ-35 מיליון שקל) בגין NSI שהפקידה בבנקים (בעקבות ירידת מחיר המניה), הודות לעליית מחירה ממועד ההפקדה והירידה בהיקף החוב, מציינים באי.בי.אי.



משנת 2012 ואילך לחברה אין מקור תזרים משמעותי שמסוגל לשרת את החוב למחזיקי האג"ח, טוענת בר. "סביר להניח שהחברה תפתח את הקרקעות שברשותה (במתחם צמרת ובלינקולן בת"א), או לחילופין תוכל לממש אותן, כך שיווצרו מקורות תזרים נוספים", לפי בר. כמו כן, בהנחה שהמצב בשווקים באירופה ישתפר, בבית ההשקעות מעריכים שהחברה תהיה מסוגלת לשרת את החזרי החוב באמצעות מימוש האחזקות שלה בחו"ל, ובאמצעות שחרור יתרת הפיקדון שהופקד בגין NSI (כ-40 מיליון שקל).



באי.בי.אי מדגישים כי ההנחות לגבי היקף המכירות בגין דירות שטרם נמכרו הן שמרניות מאוד. החברה צופה תזרים נקי שבין 405-320 מיליון שקל, בעוד שבבית ההשקעות צופים תזרים של כ-280 מיליון שקל (כ-240 מיליון שקל בניכוי מס). כלומר, ההנחות של האנליטסים נמוכות מהתסריט השמרני שמציגה החברה בדו"חות.



חבס היא חברת נדל"ן העוסקת בבנייה למגורי יוקרה בישראל ובנדל"ן מניב במערב אירופה. משפחת חבס מחזיקה בחברה בכ-48.8% וכ-25.6% מוחזקים על ידי משפחת עופר, באמצעות קבוצת עופר ניהול.
מקורות התזרים של החברה הם העודפים מפרויקט YOO ורוטשילד 1, התזרים השוטף מהשכרת הנכסים בשוויץ, וכן דיבידנד המחולק ברמה רבעונית מ-NSI.



עקב המשבר הגלובלי, החברה סבלה במהלך השנה מירידה בשווי מניות שאילצה אותה להפקיד כ-20 מיליון יורו בבנקים, על מנת לשמור על ההתניות הפיננסיות שהיא מחויבת להן. האנליטסים טוענים כי עקב כך נוצר אפקט שלילי על המניות והאג"ח של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully