וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית משחקי מחשב הישראלית מרכינה ראש: נפטרה פרופסור דיאנה סילברמן-קלר

גיא גרימלנד

4.5.2009 / 14:40

סילברמן-קלר עמדה מאחורי פיתוח התוכנית למשחקולוגיה - עיצוב ופיתוח משחקי מחשב במכללת בית ברל



תעשיית משחקי מחשב הישראלית איבדה את אחת הדמויות המוכרות והבולטות שלה. פרופסור דיאנה סילברמן-קלר, שעמדה מאחורי פיתוח התוכנית למשחקולוגיה – עיצוב ופיתוח משחקי מחשב במכללת בית ברל, אחד מבתי הספר היחידים בישראל ללימוד משחקי מחשב – נפטרה ממחלה קשה. סילברמן-קלר נולדה בארגנטינה ב-1950 ועלתה ארצה ב-1964. לאחרונה סיימה דוקטורט שני ב-European Graduates School בשווייץ.



בשנים האחרונות יזמה דיאנה בבית-ברל תוכניות חלוציות בתחום, ביניהן: "התוכנית לתרבות התקשורת החדשה (ניו-מדיה)"; "התוכנית לעיצוב תוכן נייד"; והתוכנית הבולטת ביותר - "התוכנית למשחקולוגיה – עיצוב ופיתוח משחקי מחשב". התוכנית מכשירה סטודנטים להתנסות מעשית בפיתוח משחקים ומקנה כלים לניתוח משחקים כחלק מן התרבות הפופולארית.



רנארד גלוזמן, רכז התכנים במסלול ללימודי משחקולוגיה בבית ברל ויוצר המשחק פיפוש, אמר ל-TheMarker: "במהלך חמש השנים האחרונות זכיתי לעבוד במחיצתה של דיאנה ולראות כיצד הפכה בלתי אפשרי לאפשרי. היא היתה חדורת מטרה ולא פחדה מעבודה קשה, היא היתה משוגעת לנושא. דיאנה לא חיכתה שדברים יקרו, היא יצרה אותם. ההכשרה של תחום משחקי המחשב בארץ צמחה בשיטת 'חומה ומגדל'.



"אני זוכר פעם אחת שדיאנה אמרה לי שהסיפור על חומה ומגדל הוא לא מקרי - זו הדרך שבה אנחנו פועלים. מה שנראה מובן מאליו עכשיו, לא היה לרגע אחד מובן מאליו חמש שנים לאחור. אין מישהו בתחום משחקי המחשב בארץ, אם בעשייה ואם במחקר, שלא הכיר את דיאנה אישית או שמע עליה. דיאנה נחשבת על ידי כל מי שעוסק בתחום לחלוצה בתחום ההכשרה העיונית והמעשית בתחום משחקי המחשב בארץ. עומק מחשבתה וראייתה את התחום יאפיין וישפיע על משחקי המחשב בארץ עוד שנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully