וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה את הרפורמה במקרקעי ישראל

גיא ליברמן

4.5.2009 / 14:54

ועדת השרים אישרה את עקרונות הרפורמה במינהל ששורטטו על ידי צוות 100 הימים של נתניהו. הבעלות על הקרקעות תועבר לאזרחים

"קידום הרפורמה תחולל מהפכה חברתית וכלכלית. בעולם המערבי החליפו דיסקט, יצרו מודלים לבנקי קרקעות ידידותיים יותר לציבור הרחב, ומהירי תגובה לשוק הכלכלי. כפי שבתחומים אחרים גילינו יוזמה וחריצות, גם פה נגלה חדשנות ויצירתיות", כך אמר היום (שני) שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס לאחר שוועדת שרים אישרה את עקרונות הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל ששורטטו על ידי צוות 100 הימים שהרכיב ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו.

כחלק מהרפורמה, תעבור הבעלות בקרקע לידי החוכרים. בעניין זה נקבעו כללים לעניין מיקום השטח, גודלו ואופי השימוש. כמו כן, קובעת הרפורמה כי המינהל יפסיק לשמש גורם בהליכי שינוי יעוד בקרקעות קיימות, העברות בעלות ואף הליכים תכנוניים בנכסים קיימים, דבר שצפוי להקטין את נטל הבירוקרטיה על האזרחים. כמו כן, קובעת הרפורמה כי הליכי התכנון והפיתוח של קרקעות יעברו מידי המינהל לידי הרשויות המקומיות. בנוסף, קובעת הרפורמה שינויים מבניים ניכרים במינהל שיהפוך בהדרגה לרשות ממשלתית תחת משרד הבינוי והשיכון.

"אני רואה במשרד הבינוי והשיכון משרד חברתי וכלכלי. ככל שהתחום הכלכלי יהיה מפותח ויעיל, הכנסות המדינה יגדלו ומנגד נוכל להגדיל את ההוצאה בתחום החברתי. הרפורמה במינהל היא התחנה הראשונה בשורת מהלכים חשובים שיופעלו בתחום הבינוי והשיכון", אמר השר אטיאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully