וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ינסה להגדיל את הכנסות הממשל ממסי חברות ב-190 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

4.5.2009 / 16:34

אובמה מציע לשנות חקיקה המקנה יתרון לחברות בינלאומיות המבוססות בארה"ב על פני חברות הפועלות רק בתוכה



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי להגיש היום הצעה שתוציא אל מחוץ לחוק שיטות בהן נעזרו חברות בארה"ב, ביניהן קטרפילר ופרוקטר אנד גמבל, בניסיונן להתחמק מתשלומי מס המסתכמים בכ-190 מיליארד דולר.



אובמה ושר האוצר, טימותי גייתנר, מבקשים להגביל את השיטה המאפשרת לחברות בינלאומיות המבוססות בארה"ב להסתיר משלטונות מס ההכנסה את התפקיד אותו ממלאות חטיבותיהן הזרות בהעברת רווחיהן למקלטי מס כגון איי קיימן.



ההצעה, שצפויה להכניס לממשל 86.5 מיליארד דולר בין 2009 ל-2011 אם תתקבל, מתווספת להצעות אחרות שאמורות להגדיל את הכנסות הממשלה בכ-100 מיליארד דולר ועוסקות במניעת עיכובים בתשלומי מסים ע"י חברות, וניצול חוקי מס ידידותיים יותר במדינות אחרות בהן פועלות החברות. זוהי העלאת המסים הגדולה ביותר על חברות בארה"ב מאז 1986.



למרות שצפוי לקום לובי של התנגדות מצד החברות, אובמה מאמין כי ההצעה תסתום את הפרצות בחוק, שנתנו עד עכשיו לחברות בינלאומיות יתרון על חברות הפועלות רק בתוך ארה"ב, כך אמר אתמול מקור המקורב לממשל.



עוד מעוניין אובמה לשנות את חוק הדיווח של אנשים פרטיים לשלטונות מס ההכנסה, כך שאם יאשימו השלטונות אדם פרטי בהעלמת מס, אותו אדם יצטרך להביא הוכחות לכך שאין לו נכסים בבנקים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully