וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי בתל אביב: מזרחי-טפחות ישלם 11.3 מיליון שקל לחברת מחסני חשמל

עמית בן-ארויה

4.5.2009 / 17:47

מחסני חשמל טענה בתביעתה כי המזרחי (לפני האיחוד עם טפחות), אחראי לפירוקה בגין סגירת האשראי



מזרחי-טפחות חויב לשלם 11.3 מיליון שקל לחברת מחסני חשמל משום שסגירת האשראי ניתנה בהודעה ללא התראה מוקדמת. כך קבע היום בית המשפט המחוזי בתל אביב.



מחסני חשמל טענה בתביעתה כי המזרחי (לפני האיחוד עם טפחות), אחראי לפירוקה בגין סגירת האשראי. החברה דרשה מהבנק החזר של 20 מיליון שקל בגין אובדן הרווחים בתקופה של ארבע השנים לאחר בקשת הפירוק שהוגשה ב-1992.



הבנק טען כי קריסת החברה הייתה בלתי נמנעת בשל ניהול כושל. לגבי האשראי גרס הבנק כי סגירתו היתה כורח המציאות לאחר התראות רבות שניתנו לחברה בגין חריגות חוזרות ונשנות. לגישת השופטת ציפורה ברון, לצד ההסכמים הפורמליים נוצר נוהג בין החברה לבנק כי האחרון אינו מגיב על חריגות או שהיה מגיב בהגדלת מסגרת האשראי.



בשלהי 1991 חרגה החברה ב-270 אלף שקל מהמסגרת שאושרה לה וגם בתחילת 1992 נרשמה חריגה. במארס 1992 שלח הבנק הודעה בפקס על סגירה מיידית של מסגרת האשראי בשל אי עמידה בהסכם האשראי. במשפט טענה החברה כי מידע זה התפשט בין ספקי החברה ואלה ניסו להוציא סחורות ממחסני החברה וכדי למנוע מהם לעשות כן נאלצה החברה להגיש בקשת פירוק.



השופטת ברון כתבה בהחלטתה כי מערכת היחסים בין הבנק לחברה התנהלה תוך שינוי מסגרות האשראי, לעתים בשל משיכות יתר. "הבנק רשאי היה לפעול אל מול חריגות החברה בתחילת 1992, אולם נוכח מערכת היחסים ששררה בינו לחברה, היה עליו לעשות כן בכפוף להודעה מספקת מראש שאינה משתמעת לשני פנים".



הבנק חויב בשכר טרחת עורך דין בסך 150 אלף שקל. מהבנק נמסר כי נשקלת האפשרות לערער על ההחלטה. החברה יוצגה על ידי עורכי הדין אורן טננבוים וענת שעיו-מלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully