וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד בריטמן אלמגור ישלם 10.5 מ' שקל למפרק קבוצת מתוק לסילוק תביעת רשלנות נגדו

נורית רוט

4.5.2009 / 19:07

חברת הביטוח אילון המבטחת בביטוח אחריות מקצועית את משרד רו"ח בריטמן אלמגור, תשלם למפרק את סכום הפשרה



פירמת רואי החשבון בריטמן אלמגור תשלם למפרק קבוצת מתוק 10 וחצי מיליון שקל לסילוק התביעה נגד רואי החשבון - כך עולה מבקשה לאישור הסדר פשרה שהוגשה אתמול לבית משפט המחוזי בתל אביב על ידי המפרק, רו"ח צבי יוכמן.



קריסתה של קבוצת מתוק, אחת הקבוצות הגדולות במשק לממכר מוצרי מזון, בשנת 1999, הותירה אחריה חובות של למעלה מ-100 מליון שקל לנושיה. בעקבות זאת מינה בית המשפט את יוכמן למפרק הקבוצה.



במארס 2006 ביקש המפרק, באמצעות עו"ד יאיר ליבוביץ ממשרד ב. לוינבוק ושות' ועו"ד אלון קלמנסון, היתר מבית המשפט להגשת תביעה נגד רואי החשבון לשעבר של קבוצת מתוק. המפרק טען בבקשה כי רואי החשבון של קבוצת מתוק לא הפעילו נוהלי ביקורת ראויים על דוחותיה הכספיים של הקבוצה. עקב מעשי מירמה של בעלי השליטה בקבוצה, נטען, ובשל הכשל בביקורת, הנתונים הכספיים שהוצגו בדוחו"ת הקבוצה לא שיקפו את המצב האמיתי.



המפרק הוסיף וטען כי רשלנותם של רואי החשבון איפשרה לבעלי השליטה להוסיף ולרוקן את הקבוצה מנכסיה וכן הטעתה את נושי החברה וגרמה להם להסתמך על הדוחו"ת הכספיים השגויים.



לאחר שאושרה בקשתו של המפרק, ניהל המפרק הליך גישור ממושך עם רואי החשבון, שבסופו הגיעו הצדדים להסכמה, לפיה כנגד תשלום סך של 10.5 מיליון שקל יסלק המפרק את טענותיו ותביעותיו כלפי רואי החשבון, וזאת מבלי שרואי החשבון מודים בכל טענה או בחבות, לצרכי פשרה בלבד.



המפרק טוען בבקשה לאישור ההסדר כי סכום זה הינו סביר ומשקף את היקף האחריות שניתן ליחס לרואי חשבון בחברה אשר בוצעו בה מעשי מרמה של ממש מצד בעלי השליטה בה. בהתאם להסדר הפשרה שאישורו מתבקש, חברת הביטוח אילון המבטחת בביטוח אחריות מקצועית את משרד רו"ח בריטמן אלמגור, תשלם למפרק את סכום הפשרה. ההסכם כפוף לאישור בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully