וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת השחיתות בקרנות הפנסיה בארה"ב מתרחבת: יו"ר מרקסטון אליוט ברוידי התבקש לדווח על הכנסותיו

סוכנויות הידיעות

4.5.2009 / 21:51

ברוידי ונשיא קלפרס לשעבר, שון האריגן, התבקשו לדווח על קשריהם עם ארבע חברות הקשורות לחקירה



חקירת השחיתות בקרן הפנסיה של ניו יורק התרחבה גם לקרן הפנסיה של עובדי מדינת קליפורניה, קלפרס, וקרן הפנסיה של המורים במדינה, קלסטרס. אליוט ברוידי, יו"ר מרקסטון והשותף להקמת הקרן יחד עם רון לובש ואמיר קס, התבקש על ידי רשות ני"ע בארה"ב (SEC) לדווח על הכנסותיו וקשריו עם ארבע חברות הקשורות, באופן ישיר ובעקיפין, לחקירת השחיתות בקרנות.



"לוס אנג'לס טיימס" דיווח כי במכתב ששלחה ה-SEC בתחילת אפריל לברוידי, כחבר דירקטוריון בקרן הפנסיה של מכבי האש והמשטרה בלוס אנג'לס, התבקש ברוידי ונשיא קלפרס לשעבר שון האריגן לדווח על כל הכנסה מעל עשרת אלפים דולרים שקיבלו מאז ה-1 בינואר 2005 ולדווח על כל קשר בינם לבין ארבע חברות - אלדוס אקוויטי, DAV/וודרלי פייננשל, סטפ-סטון גרופ ופנשן קונסולטינג אליאנס.



ארבעת החברות היו מעורבות, ישירות או בעקיפין, בהשקעת כספיה של קרן הפנסיה בלוס אנג'לס ושמן הועלה גם במסגרת החקירה בניו יורק. במכתב נאמר כי לפי שעה לא מדובר בחשדות פליליים, אלא בבקשה להבהרות בלבד. מרקסטון סירבה להגיב לדיווח ב"לוס אנג'לס טיימס".



במסגרת חקירת ההונאה בקרן הפנסיה של ניו יורק, המנהלת נכסים בסך 122 מיליארד דולר, בודקות הרשויות בארה"ב האם גורמים פיננסיים וקרנות השקעה שביקשו לעשות עסקים עם הקטן העניקו למנהליה, בהם חשב מדינת ניו יורק לשעבר אלן הבסי, טובות הנאה בתמורה להשקעות.



ב-2007 הועלו במסגרת החקירה האשמות כי קרן מרקסטון הישראלית העניקה טובות הנאה למקורבו של הבסי. מאז פברואר 2007, קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק ביצעה 20 השקעות נפרדות בהיקף כולל של 1.47 מיליארד דולר, ו-76.8 מיליון יורו בקרנות השקעה פרטיות, קרן גידור וחברות נדל"ן שעשו שימוש במתווכים.



החודש התרחבה החקירה בניו יורק גם לקלפרס, קרן הפנסיה הגדולה בעולם ומשקיעה מרכזית בקרנות הון סיכון ישראליות, בעקבות המכתבים לברוידי ולהאריגן. נשיא קלפרס, רוב בקנר, הורה לעובדי הקרן לנסח הצהרת מדיניות הדורשת מחברות השקעה שהועסקו על ידי הקרן לדווח על העמלות ששילמו לאותן חברות תיווך חיצוניות שמסייעות לקרנות השקעה להשיג השקעות מקרנות פנסיה ומשקיעים מוסדיים אחרים.



בסוף השבוע שלח התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, יותר מ-100 צווי זימון לקרנות השקעה, קרנות הון סיכון וחברות תיווך בני ויורק וגם במדינות אחרות כמו קליפורניה, טקסס, אוקלהומה וניו מקסיקו.



העיתון "ניו יורק פוסט" חשף לאחרונה כי אחת הקרנות שנדרשת לחקירה בנוגע לפרשת קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק היא קרן גיזה הישראלית. ראשי הקרן הישראלית הכחישו נמרצות כל קשר לחקירה שמתנהלת בימים אלו בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully