וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אומרים שלום למחנק האשראי: הבנקים בארה"ב צופים כי שמיטות החוב יעלו; 65% מהדקים תנאי האשראי

סוכנויות הידיעות

4.5.2009 / 22:54

מסקר הבנק הפדרלי עולה כי הביקוש למשכנתאות פריים בארה"ב עלה – לראשונה מזה לפחות שנתיים



רוב הבנקים בארה"ב מצפים כי שיעור שמיטות החוב וההפסדים הקשורים לחובות אבודים יעלו במהלך השנה הנוכחית, ורובם המכריע ממשיך להדק את תנאי האשראי לחברות וליחידים. כך עולה מסקר הבנקים הרבעוני של הבנק הפדרלי אשר התפרסם היום, שלושה ימים לפני פרסום ממצאיהם של מבחני העמידות שערך הבנק הפדרלי ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב.



לפי הבנק הפדרלי, 70% מהבנקים בארה"ב צופים כי מספר החובות האבודים ימשיך לעלות בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב. בעקבות הציפיות להתרחבות ההפסדים, השיבו מרבית הבנקים כי בכוונתם להמשיך להדק את תנאי האשראי, למרות סימני ההתייצבות שנרשמו לאחרונה בכלכלה האמריקאית ולמרות סכומי הענק שהזרימו משרד האוצר והבנק הפדרלי למערכת הפיננסית ולתוכניות מיוחדות, שנועדו להבטיח כי הבנקים ימשיכו לספק אשראי למשקי בית ולעסקים.



65% מהבנקים השיבו כי הם הידקו את תנאי האשראי להלוואות לנדל"ן מסחרי, בעוד ש-60% מהבנקים דיווחו כי הידקו את תנאי האשראי לכרטיסי אשראי, 50% דיווחו כי הידקו את תנאי האשראי למשכנתאות פריים ו-65% הידקו את תנאי האשראי למשכנתאות שאינן פריים. 40% מהבנקים דיווחו כי הידקו את תנאי האשראי להלוואות מסחריות. 98% מהבנקים שדיווחו על הידוק תנאי האשראי השיבו כי המיתון בארה"ב מהווה חלק עיקרי בשיקוליהם. קרוב למחצית מהבנקים דיווחו כי הם חוששים מבעיות נזילות.



למרות ההידוק של תנאי האשראי, דיווחו הבנקים על עלייה בביקוש למשכנתאות פריים - העלייה הראשונה בביקוש למשכנתאות בארה"ב מזה שנתיים לפחות. 35% מהבנקים השיבו כי נרשם ביקוש מוגבר למשכנתאות, לעומת דיווחי הבנקים על ירידה נוספת בביקוש למשכנתאות בסקר הקודם של הבנק הפדרלי, שפורסם בחודש בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully