וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות מבחני העמידות לבנקים בארה"ב: 10 בנקים יאולצו לגייס הון - בהם וולס פארגו ובנק אוף אמריקה

סוכנויות הידיעות

5.5.2009 / 8:13

היום יעביר הבנק הפדרלי את התוצאות הסופיות של מבחני העמידות לבנקים; AIG לא תזדקק להון נוסף



הבנק הפדרלי יורה היום ל-10 מהבנקים הגדולים בארה"ב לחזק את מאזניהם באמצעות גיוס הון ממשקיעים פרטיים, לאחר שמבחני העמידות שלהם העלו כי הם יזדקקו לכספים נוספים כדי לשרוד במקרה של החרפת המיתון - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, יומיים לפני פרסום ממצאיהם של מבחני העמידות שערך הממשל ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב.



העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי בנקים כמו בנק אוף אמריקה, וולס פארגו וסיטי, יחד עם מספר בנקים אזוריים, ייאלצו לגייס הון לאחר שממצאיהם של מבחני העמידות העלו כי יתקשו לשרוד במידה שהמיתון בארה"ב יחריף. עם זאת, דיווח ה"ג'ורנל" כי ענקית הביטוח AIG, שקיבלה עד כה סיוע פדרלי בסך 180 מיליארד דולר כדי למנוע ממנה לקרוס, לא תזדקק לגייס הון נוסף.



לפי בלומברג, רוב ההון שיגייסו הבנקים יגיע בצורה של המרת מניות הבכורה שרכש בהם הממשל. אתמול רשמו מניות הפיננסים בוול סטריט את העלייה החדה ביותר שלהן מזה חודש, בהובלת מניית בנק אוף אמריקה. זאת, בעקבות הערכות אופטימיות כי ההון שיצטרכו לגייס הבנקים בעקבות מבחני העמידות יהיה קטן מהצפוי. מניית בנק אוף אמריקה זינקה ב-19.3%, לאחר שהבנק הגדול בארה"ב הכחיש דיווח בעיתון "פייננשל טיימס", לפיו הוא מתכוון לגייס 10 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות בעקבות מבחני העמידות.



ממצאי מבחני העמידות שבוצעו ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב צפויים להתפרסם ביום חמישי. במקור אמורות היו התוצאות להתפרסם כבר אתמול, אך הבנקים ביקשו שהות להגיב עליהן ולדון בהן עם הממשל טרם פרסומן.



התרחיש שנבדק במהלך המבחנים הוא יכולת ההישרדות של הבנקים במקרה ששיעור האבטלה בארה"ב יעלה לרמה של 10.3% ומחירי הבתים ייפלו ב-22% נוספים בשנתיים הקרובות. במידה שממצאי המבחן העלו כי בנק מסוים יתקשה לשרוד בתרחיש שכזה, הורו לו הרגולטורים למצוא דרכים לחזק את מאזניו. הממשל מבקש להימנע מפנייה לקונגרס לקבלת סיוע נוסף לבנקים מכספי הציבור, ולכן מעדיף שהבנקים יגייסו הון באמצעות המרה של מניות הבכורה הממשלתיות, מכירת נכסים והנפקת מניות.



אתמול דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי כי וולס פארגו, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, יהיה אחד מהבנקים שייאלצו לגייס הון בעקבות מבחני העמידות. לפי הדיווח, גם בנק אוף אמריקה וסיטי, אשר מוקדם יותר דיווח העיתון "פייננשל טיימס" כי יגייסו 10 מיליארד דולר כל אחד בהנפקת מניות, ייאלצו לחזק את מאזניהם באמצעות גיוס משקיעים פרטיים.



לפי אי-פי, הבנקים יקבלו שישה חודשים לגייס הון ממשקיעים פרטיים. אם לא יצליחו, ישקול הממשל להזרים להם כספי סיוע נוספים, למרות ההתנגדות בקונגרס להענקת סיוע נוסף למגזר הפיננסי. היום ידון הממשל עם הבנקים בתוצאות הסופיות של המבחנים ויפסוק בנוגע לערעורם של בנקים אחדים, אשר מבקשים להימנע מגיוסי הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully