וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 1.75 מיליארד דולר לבנק UBS; הזהיר מפני הגדלת ההפרשות לכיסוי על חובות אבודים

הדר תדמור

5.5.2009 / 9:08

"שוקי האשראי התאוששו בצורה חלקית בלבד, אנחנו ממשיכים להיות זהירים", נכתב בהודעה של הבנק



UBS, הבנק הגדול בשווייץ לפי שווי נכסים, דיווח על הפסד שתאם את ציפיותיו ברבעון הראשון של 2009, לאחר שנאלץ לבצע מחיקה של ערכי נכסים שקשה לסחור בהם.



הפסדי UBS הסתכמו ב-1.98 מיליארד פרנק שווייצי (1.75 מיליארד דולר) לעומת הפסד של 11.6 מיליארד פרנק שווייצי ברבעון המקביל ב-2008. ב-15 באפריל העריך הבנק כי הפסדיו יעמדו על כ-2 מיליארד פרנק שווייצי. הכנסות הבנק הסתכמו ב-4.97 מיליארד פרנק לעומת הכנסות שליליות ברבעון המקביל ב-2008.



בנק UBS הזהיר כי ייתכן שיצטרך להגדיל את ההפרשות לכיסוי על חובות אבודים במהלך הרבעונים הקרובים. הבנק הזהיר כי שוקי האשראי התאוששו בצורה חלקית בלבד, וכי עדיין אין נזילות במסחר במכשירים פיננסים מורכבים. "אנחנו ממשיכים להיות זהירים בנוגע לתחזית לבנק", לפי הצהרת UBS.



מנכ"ל UBS אוסוולד גרובל, אשר מונה לתפקידו בפברואר, הספיק עד כה להכריז על תוכנית קיצוצים של 7,500 משרות, להחליף שני חברי דירקטוריון בעלי תפקיד ניהולי ולמכור את החטיבה הברזילאית של הבנק. גרובל אמר למשקיעים במפגש בעלי המניות של הבנק כי החזרה לרווחיות היא המשימה הדחופה ביותר של הבנק.



מניית בנק UBS עלתה השנה ב-5.9% בבורסה השווייצית, שווי השוק של הבנק נאמד ב-46.2 מיליארד פרנק. בנק UBS יצא מרשימת 100 המותגים בעלי הערך של חברת השיווק והמחקר Millward Brown Optimor בשבוע שעבר. בשנת 2008 היה UBS מספר 64 ברשימה, ובשנת 2007 היה מספר 51.



לעומת הפסדי בנק UBS, בנק קרדיט סוויס דיווח על רווח של 2 מיליארד פרנק שווייצי ברבעון הראשון,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully